۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۳۹
کد خبر: 85224514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خاطرات ۱۰ هزار رزمنده بسیجی یزد جمع‌آوری شد

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۳۹
کد خبر: 85224514
خاطرات ۱۰ هزار رزمنده بسیجی یزد جمع‌آوری شد

یزد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: از ۴۰ هزار رزمنده که در دوران هشت سال دفاع مقدس از این استان در جبهه‌های جنوب و غرب کشور حضور داشتند، خاطرات ۱۰ هزار نفر آنها تاکنون جمع‌آوری شده است.

سرهنگ " منصور زارع " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین ماموریت‌های این اداره‌کل با همکاری مردم و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی تلاش و اقدام مناسب برای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری خاطرات به رغم اهمیت موضوع هنوز مغفول مانده و باید با همکاری رزمندگان اقدام بهتر و جدی‌تری انجام شود ادامه داد: کار جمع آوری خاطرات رزمندگان حاضر در دوران هشت سال دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: رزمندگان بسیجی در دوران دفاع مقدس برای بیان خاطرات می‌توانند به تمامی نواحی مقاومت بسیج و همچنین این اداره‌کل در جوار پارک آزادگان یزد مراجعه کنند .

زارع گفت: جمع‌آوری خاطرات و انتقال آن به مردم به خصوص جوانان، مروج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت و بسیار در کشور دارای اهمیت است و باید در استان بیش از گذشته پیگیری شود .

وی به اهمیت همکاری رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: برای جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و انتقال و انعکاس آن در قالب کتاب یا بهره‌گیری از فضای مجازی به همکاری آنها و همچنین خانواده، دوستان و همسنگران بسیجی نیاز است .

این مسئول، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک رسالت بزرگ ملی و دینی همه اقشار جامعه و فعالان فضای مجازی و رسانه‌های گروهی ذکر کرد که هرچند در این خصوص اقداماتی صورت گرفته ولی نیاز به همکاری و تلاش بیشتر است .

خاطرات ۱۰ هزار رزمنده بسیجی یزد جمع‌آوری شد

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند و از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهید شدند و بقیه در جبهه‌های نبرد به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش‌آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه‌های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha