آمار سرویس شخصی مدارس یزد برای سال تحصیلی جدید هفت برابر شده است + فیلم

یزد - ایرنا - شهردار یزد گفت: تا روز گذشته یک هزار و ۶۴۰ نفر با خودرو شخصی برای سرویس مدارس ثبت نام کرده‌اند که نسبت به آمار سال قبل رشد هفت برابری دارد.

ابوالقاسم محی‌الدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در بخش سرویس مدارس و نسبت به شهریور ماه سال قبل که ۳۰۰ متقاضی سواری شخصی برای سرویس مدارس شهر یزد ثبت نمام کرده بودند،با رشد قابل توجهی مواجه شده و تقریبا نیاز اصلی به سرویس مدارس در این بخش تامین می شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی آموزش و پرورش و شرکت های حمل و نقل در بخش سرویس مدارس و حمل و نقل شهری، ۲ اقدام اساسی شد، اول اینکه نسبت به ثبت نام خودروهای شخصی برای تامین سرویس اقدام شد و سپس در زمینه تامین و بهسازی حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی نیز اقداماتی صورت گرفته است.

فعالیت ۱۲۰ دستگاه اتوبوس شهری همزمان با بازگشایی مدارس

شهردار یزد گفت: خدمات دهی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس همزمان با بازگشایی مدارس ساماندهی شده و خطوط جدید نیز برای جابجای آسان تر شهروندان پیش بینی شده است ، همچنین ۱۲ دستگاه مینی بوس نیز در خطوط مدارس انجام وظیفه می کنند و برای سال تحصیلی جدید مشکل زیادی در زمینه سرویس مدارس ایجاد نخواهد شد.

محی الدینی ادامه داد: اتوبوس کارت نیز چاپ شده و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا در طول سال بتوانند به سهولت از حمل و نقل عمومی شهری استفاده کنند و علاوه بر آن ۱۳۴ سرویس مینی بوس جدید نیز در خط قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: با اقدامات پیش بینی شده تعداد مینی بوس‌های سطح شهر یزد تا اوایل مهرماه به ۳۰۰ دستگاه افزایش می یابد و در زمینه اتوبوس شهری نیز تعداد این وسایل نقلیه عمومی به ۱۲۶ دستگاه خواهد رسید که بخش عمده نیاز حمل نقل استان از این بخش تامین می شود.

از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان یزد بیش از ۶۰ درصد در مرکز استان استقرار دارند و حدود ۲۷۰ هزار دانش آموز نیز در این استان به تحصیل مشغول هستند که بخش اعظم آنان در مدارس سطح شهر یزد به تحصیل مشغولند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha