۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85224596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد ۵۱ میلیارد ریالی صنعتگران ایلامی از نمایشگاه اربعین

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: صنعتگران هنرمند ایلامی ۵۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال درآمد از محل فروش صنایع دستی و سوغات محلی کسب کردند.

"فرزاد شریفی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در مسیر بازگشت زائران در شهرستان های ایلام، دهلران، مهران، سیروان، چرداول برگزار شد.

وی افزود: در ایام اربعین نمایشگاه‌های صنایع دستی شامل ۱۵۰ غرفه محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی در ایلام با هدف معرفی و فروش این محصولات دایر شد.

شریفی ادامه داد: بیشترین فروش متعلق به محصولات ریزی چون چرم، محصولات و زیورآلات سنگ و مهره، سبد و کیف های حصیر، گلیم، جاجیم، کیف و رویه نمدی داشبورد، نمد، شیرینی جات و محصولات غذایی محلی و دیگر تولیدات بومی و سنتی استان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با اشاره به استقبال زائران اربعین از نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات محلی استان ایلام، یادآور شد: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه‌ها با ۱۰ الی ۱۵ درصد تخفیف به زائران و گردشگران عرضه شد.

شریفی تاکید کرد: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات محلی در ایام اربعین، ایجاد بازارچه‌های ثابت صنایع‌دستی و برپایی نمایشگاه در ورودی جاذبه‌های تاریخی و پایانه مرزی مهران در معرفی، ازدیاد فروش و رونق بخشی به کسب و کار صنعتگران هنرمند نقش تاثیرگذار خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۳۳ رشته فعال صنایع‌دستی با بیش از ۱۵۰ کارگاه دارای پروانه تولید و فعالیت ۱۰ هزار صنعتگر است.

گلیم نقش برجسته، چرم، نمد، گلیم، حصیر، جاجیم، سفال، سنگ و جواهر از جمله صنایع دستی شاخص استان ایلام محسوب می شود.

در ایام اربعین حسینی حدود بیش از ۶۰ درصد زائران از مرز بین المللی مهران رفت و آمد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha