۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85222574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۵ هزار زائر اربعین در اقامتگاه های استان ایلام اسکان یافتند

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام گفت: ۶۵ هزار نفر زائر از ابتدای ماه صفر تا دیروز در ۱۳۵ مراکز اقامتی تحت نظر این اداره کل اسکان داشته اند و تا پایان خروج زائران، این اقامتگاه ها پذیرای زائران اربعین است.

فرزاد شریفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا روز سه شنبه هفته جاری ۱۱۵ هزار نفر، نرم افزار راهنمای "ایلام بلد" را بازدید یا نصب کرده اند.

وی افزود: نرم افزار ایلام بلد به عنوان راهنمای گردشگری استان ایلام قبل از شروع راهپیمایی مردمی اربعین راه اندازی شد و در این نرم افزار فرصت های گردشگری، صنایع دستی، سوغات محلی، مسیرهای مواصلاتی، اماکن زیارتی و اقامتی و پوشه نیازمندی و دانستی های ویژه اربعین در این نرم افزار طراحی و تعبیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام گفت: ۱۵۰ غرفه صنایع دستی و سوغات‌ محلی در شهرهای ایلام، دهلران، مهران، چرداول و سیروان که در مسیر تردد و بازگشت زائران قرار دارد، دایر شده است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را رونق اقتصاد اربعین، عرضه و شناساندن صنایع دستی و سوغات‌ محلی استان به زائران و معرفی فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری در استان برشمرد.

۶۵ هزار زائر اربعین در اقامتگاه های استان ایلام اسکان یافتند

شریفی تهیه هدایای فرهنگی، صنایع دستی و سوغات‌ محلی برای اهدا به موکب داران عراقی با هدف انتقال پیام دوستی و مودت کشور ایران به موکب داران عراقی توسط زائران ایرانی و برگزاری آیین سنتی محلی چَمَر در پایانه مرزی مهران را از دیگر اقدامات فرهنگی ویژه اربعین از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است.

بیش از ۶۰ درصد از زائران اربعین حسینی مرز مهران را برای تردد انتخاب می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha