۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85224710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ شغل تمام وقت برای فارغ‌التحصیلان کردستانی ایجاد شد

سنندج- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب اعطای تسهیلات هدفمند به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان تحت پوشش پارک هزینه و ۱۵۰ شغل تمام وقت با دوام حداقل چهار سال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار در استان تضمین شد.

بابک سوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: پارک علم و فناوری به عنوان یکی از پارکهای موفق در جذب و بکارگیری هدفمند ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در کشور است.

وی افزود: اعتبارات عمرانی که در ادبیات بودجه‌ریزی با عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شناخته می‌شود بخش قابل توجهی از بودجه عمومی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به تاکیدهای رهبرمعظم انقلاب بر ضرورت توسعه اقتصاد دانش بنیان و جهت گیری کلان اقتصاد کشور در این مسیر، گفت: این راهبرد باعث شد مسوولان استانی توجه ویژه ای به بخش دانش بنیان داشته و در اقدامی بی نظیر اعتباری از محل دارایی های سرمایه ای به این حوزه اختصاص دهند.

سوری ایجاد ۱۵۰ شغل دانش بنیان بصورت مستقیم را عاملی برای ایجاد بیش از سه برابری شغل در پایین دست خود برشمرد و افزود: از محل این منابع اعتباری پارک علم و فناوری کردستان نسبت به افزایش سرمایه خود در صندوق پژوهش و فناوری استان اقدام کرد که امکان حمایت بیش از پیش از شرکت‌هایی فراهم شد و با خطرپذیری به عرصه تولیدات با ارزش افزوده بالا ورود می‌کنند.

از ۱۶۰ واحد فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری کردستان ۷۰ شرکت دانش بنیان است که استاندارد و ساز وکارهای مورد نیاز را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha