۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85218180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۷ واحد فناور در پارک علم و فناوری کردستان پذیرش شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبر: 85218180
۱۲۷ واحد فناور در پارک علم و فناوری کردستان پذیرش شد

سنندج- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: در یک سال اخیر ۱۲۷ واحد فناور و دانش‌بینان در این پارک پذیرش و مستقر شد و برنامه ما در سال جاری رسیدن این تعداد به ۲۰۰ واحد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک سوری روز شنبه در نشست با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در پارک استان در حوزه فناوری اطلاعات است و کردستان در این زمینه از استان های سرآمد کشور بوده و محصولات بسیار شاخصی را وارد بازار عرضه کرده است.

وی نبود توازن بین شرکتهای دانش بنیان فعال در استان را یکی از معضلات این عرصه برشمرد و افزود: به رغم زمینه های خوبی که در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی وجود دارد، ورود شرکتهای دانش بنیان به این حوزه کم بوده و باید با اصلاح جهت گیری عملکردی، این توازن را برقرار کرد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با بیان اینکه فعالیت دانش بنیان در حوزه معادن نیر کمتر به چشم می خورد، ادامه داد: این فعالیت در حوزه معادن و فرآوری محصولات آن بسیار حائز اهمیت است و پارک علم و فناوری از صاحبان ایده و فکر در این باره استقبال می کند، ضمن اینکه تسهیلات ویژه ای نیز برای این منظور در نظر گرفته خواهد شد.

سوری به فعالیت ۱۶۰ واحد فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری کردستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۷۰ شرکت دانش بنیان است که استاندارد و ساز وکارهای مورد نیاز را دارد.

وی به فعالیت پنج مرکز رشد در شهرستانها استان اشاره کرد و افزود: امسال اقدامات مهمی با هدف توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و سوق دادن آن به سمت اقتصادی شدن صورت گرفته و سعی شده که توازن بین فعالیت شرکت‌های فعال در پارک برقرار شود.

رییس پارک علم و فناوری کردستان به اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه به این پارک خبر داد و گفت: از این میزان تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال به واحدهای متقاضی پرداخت شده و بخشی به دلیل مشکلات موجود بین بانکها با واحدها عملیاتی نشده است.

به گفته سوری، کردستان از معدود استانهایی است که به همت استاندار، ۱۰ درصد معادل ۸۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات تملک سرمایه ای را به پارک علم و فناوری استان اختصاص داد، افزود: از این محل ۵۶۰ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است.

سوری با اشاره به اینکه رسانه ها در توسعه اقتصاد دانش بنیان استان تأثیر بسزایی دارند، بر لزوم هم سویی با تحولات دانش بنیان و توسعه اقتصادی تاکید کرد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با تاکید بر اینکه مشارکت بخش خصوصی و مردم و عملی کردن ایده های آنها می تواند به توسعه اقتصادی استان منجر شود، افزود: علائم اقتصادی کشورمان طی سال گذشته علائم مثبتی را نشان می دهد که از جمله می توان به کاهش رشد نرخ تورم، افزایش تولیدات غیر نفتی و افزایش صادرات غیرنفتی و ثبات سرمایه گذاری اشاره کرد.

زمین مانعی برای ارتقای سطح پارک علم و فناوری کردستان

سوری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از معضلات اصلی این واحد را تامین زمین برای توسعه شرکت های دانش بنیان برشمرد و افزود: در حال حاضر تعدادی از شرکت های دانش بنیان به دلیل نداشتن فضای فیزیکی در خارج از پارک مستقر هستند.

فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان کردستان، گسترش با ثبات مراکز رشد در شهرستان های استان و مغفول ماندن استعدادها، وجود خلا اطلاعاتی در فضای عمومی استان در خصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان و عدم حمایت از بخش خصوصی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان از مهمترین مشکلاتی بود که رییس پارک علم و فناوری کردستان به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حال تامین زمین برای توسعه پارک علم و فناوری هستیم تا به وسیله آن بتوان اقدامات را توسعه داد و از سویی زمینه ارتقای سطح پارک از سه به ۲ را فراهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha