۲۲ مؤسسه قرآنی در چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ترویج و توسعه برنامه‌های قرآنی در استان گفت: هم‌اکنون ۲۲ مؤسسه قرآنی در این استان مجوز فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیام احمدی روز یکشنبه در نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و اجتماعی استان با خبرنگاران تاکید کرد: در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان تاکنون مجوز برای فعالیت مؤسسه‌های قرآنی صادر نشده است.

وی با اشاره به توزیع ۶ میلیارد ریال اعتبار بین مؤسسه‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌اکنون توزیع این اعتبارات را مشروط به ارائه طرح‌های قرآنی کرده است.

احمدی تصریح کرد: برای صدور مجوزهای مرتبط با فعالیت مؤسسه‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری تسهیل‌گری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مستمر شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم با ریاست استاندار یادآور شد: در این شورا علاوه بر تعدادی عضور حقوقی برخی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی به‌عنوان عضو حقیقی حضور دارند.

موقوفه‌های استان نیازمند است تقویت شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان در بخش موقوفه‌های قرآنی ضعیف است و ترویج این مهم به همکاری و کمک اصحاب رسانه و خبرنگاران نیاز دارد.

حجت‌الاسلام رضا اسماعیلی تاکید کرد: امسال ۷۳۱ نفر در چهارمحال و بختیاری برای مرحله شهرستانی مسابقه‌های قرآنی در ۲ بخش معارفی و آوایی با همدیگر رقابت کردند.

وی اظهار داشت: مرحله استانی این مسابقه ۲۱ شهریورماه جاری با شعار "لبیک یا قرآن" و با حضور قاری‌های بین‌المللی قرآن در چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

اعتبارات بخش فرهنگی کم است

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این اداره‌کل از آموزش‌های قرآنی در ۲ بخش تخصصی و عمومی شامل روخوانی و روان‌خوانی حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی تصریح کرد: سهم بخش فرهنگ چهارمحال و بختیاری از اعتبارات کم است و با این مبلغ‌ها نمی‌توان فعالیت‌های فرهنگی مؤثر انجام داد.

به گزارش ایرنا، در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و اجتماعی استان به پرسش‌های خبرنگاران در حوزه‌های مرتبط پاسخ دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha