۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85224956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه شرایط احیای توافق صادرات غلات را تبیین کرد

۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱
کد خبر: 85224956
روسیه شرایط احیای توافق صادرات غلات را تبیین کرد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو در صورتی به قرارداد صادرات غلات از دریای سیاه بازخواهد گشت که شرایط صادرات روسیه نیز تامین شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف، روز یکشنبه در حاشیه نشست کشورهای گروه ۲۰ در دهلی نو به خبرنگاران اظهار داشت: مسکو در ماه جولای در اعتراض به بی توجهی کشورهای شرکت کننده در این قرارداد به موضوع صادرات غلات و کود روسیه، از این پیمان خارج شد.

وی اضافه کرد: در صورت رفع همه موانع صادرات غلات و کود روسیه از طریق دریای سیاه، به قرارداد مذکور برمی‌گردیم.

گروه ۲۰ روز شنبه در بیانیه نهایی خود خواستار رفع سریع موانع صادرات غلات و کود کشورهای روسیه و اوکراین از طریق دریای سیاه شد.

اوکراین با ایده کاهش تحریم‌ها علیه روسیه به منظور احیای توافق غلات مخالف است و در همین حوزه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که از احیای این توافق ناامید نیست و روسیه، اوکراین و ترکیه به گفت وگو در مورد آن ادامه خواهند داد.

انتقاد لاوروف از رزمایش مشترک ارمنستان و آمریکا

لاوروف در جای دیگری از صحبت‌هایش از برگزاری رزمایش مشترک ارمنستان و آمریکا اظهار تاسف و آن را تلاش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای نفوذ به منطقه قفقاز جنوبی ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوال خبرنگار تاس گفت: من فکر نمی‌کنم این مسئله برای هیچ‌کشوری در این منطقه از جمله خود ارمنستان خوب باشد.

چهارشنبه هفته گذشته وزارت دفاع ارمنستان از برگزاری رزمایشی مشترک با آمریکا در ۱۱ تا ۲۰ سپتامبر خبر داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha