۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۲۶
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85225127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی اصفهان رفع می‌شود

اصفهان_ایرنا_مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهم ترین دغدغه آموزش و پرورش استان اصفهان رفع مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای خاص است که با کمک خیران و شهرداری اصفهان به زودی رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا،محمدرضا ابراهیمی شامگاه یک شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس و نشاط روز آغازین مدارس اظهار کرد: بازگشایی مدارس باید همکاری و همدلی همراه باشد، زیرا در حال حاضر آموزش و پرورش استان اصفهان با یک سری مشکلات فضای آموزشی، نیروی انسانی، تجهیزات مواجه است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش خرداد ماه امسال امتحانات نهایی با تصحیح هم زمان و هماهنگ با کشور برگزار شد،افزود: در نمودار قبولی کنکوری‌های برای اولین بار، اصفهان پس از تهران دومین استان از نظر تعداد رتبه تک‌رقمی کنکور شد که این آمار نسبت به سال گذشته 2 برابر و رشد صد در صدی داشته است.

وی افزود: همچنین استان اصفهان در کسب رتبه دو رقمی، رشد ۲۰ درصدی داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه هنوز با کسری شدید نیروی انسانی مواجه هستیم، تصریح کرد:مهم ترین رهاورد دولت سیزدهم ارزیابی و تلاش فراوان برای جذب سهمیه ۲۳۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان برای سال گذشته بوده که امسال این رقم به ۲۷۰۰ نفر و رشد دوبرابری داشته است.

وی با اشاره به اینکه ترک فعل‌های گذشتگان در حال جبران است، ادامه داد: آموزش و پرورش استان اصفهان۲۶۴ رتبه فرهنگی،هنری و قرآنی و رتبه نخست در امور پرورشی کسب کرده است.

ابراهیمی گفت: در بخش سخت افزاری، نرم افزاری و فضای فیزیکی اتفاقات بسیار خوب و سال گذشته به نسبت سال قبل‌تر ۲۰۰ درصد رشد مدارس خیرساز اتفاق افتاده چنانچه به ازاء هر روز سه کلاس کلنگ زنی و یا افتتاح شده است.

وی اضافه کرد:مهم ترین دغدغه ما دانش‌آموزان با شرایط ویژه و استثنایی و دارای نارسایی است زیرا اگر شرایط مهیا باشد انسان‌های موفقی خواهند بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: هم مدارس دولتی و هم خیرساز بیشترین توجه را به این دسته از دانش‌آموزان داشته‌اند و در شمال شهر اصفهان چندین مدرسه استثنایی و اوتیسم افتتاح و نیز کلنگ‌زنی شده است.

وی در ادامه یکی دیگر از دغدغه‌های آموزش و پرورس را مشکلات ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: این دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اما تعداد مدرسه با تخصص کم می‌باشد و بسیاری از خانواده‌ها از این بابت نگرانی دارند.

ابراهیمی گفت: وظیفه داریم ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را همانند دیگر دانش‌آموزان کم و تسهیلگری کنیم زیرا هزینه زیادی به این دانش‌آموزان تحمیل می‌شود.

در این نشست سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه بیان داشت:تجهیز ۱۰ دستگاه ون برای دانش‌آموزان استثنایی با مشاوره‌هایی که از سمن‌های تخصصی حوزه معلولان و نیز تاکسیرانی و افراد با نیازهای ویژه برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد ناوگان دارای استاندارد یورو چهار و یورو پنج وسایل نقلیه با زیرساخت‌های ویژه‌ رمپ برای معلولان و امکانات کاهش ارتفاع ویژه ویلچر و معلولان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha