کره جنوبی: روابط کره شمالی و روسیه باید در جهت حفظ امنیت منطقه باشد

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد وزیر امور خارجه این کشور در ملاقات با همتاس روس خود در حاشیه اجلاس گروه 20 در هند، تاکید کرد که هرگونه روابط میان کره شمالی و روسیه باید در جهت حفظ و تقویت امنیت منطقه باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پارک جین وزیر امور خارجه کره جنوبی روز گذشته با سرگئی لاوروف همتای روس خود در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در دهلی نو دیدار کرد. این نشست درحالی صورت گرفت که برخی گزارش ها از سفر احتمالی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه و ملاقات او با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حکایت دارد؛ سفری که می تواند به معنی حمایت و کمک تسلیحاتی کره شمالی از روسیه در جنگ اوکراین تلقی شود.

پارک جین در این نشست تاکید کرد که روابط کره شمالی و روسیه باید "در جهت حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره و آسیای شرقی پیش رود" و از مقررات شورای امنیت سازمان ملل پیروی کند.

وی همچنین از روسیه خواست برای حل کردن مسئله کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل نقش "سازنده ای" ایفا کند زیرا سئول قرار است از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ عضو موقت این شورا باشد.

به گزارش ایرنا، به دنبال انتشار خبری از سوی رسانه های آمریکایی مبنی بر احتمال سفر رهبر کره شمالی به روسیه برای ملاقات با رئیس جمهوری این کشور، مقامات و دیپلمات های کره جنوبی و آمریکا به تازگی به این خبر واکنش نشان دادند.

یک مقام وزارت اتحاد سئول به تازگی گفته است کره شمالی باید بدون آسیب رساندن به صلح و قواعد بین المللی به دنبال همکاری با کشورهای دیگر باشد. هرگونه همکاری پیونگ یانگ با کشورهای همسایه خود نباید به نظم و صلح در جهان آسیبی وارد کند.

این مقام کره ای گفته است دولت سئول نیز به همراه جوامع بین المللی روابط کره شمالی با سایر کشورها را از نزدیک بررسی می کند و یادآوری می کند که همه کشورهای عضو سازمان ملل باید از قوانین شورای امنیت سازمان ملل متحد پیروری کنند. کره شمالی روسیه را به روشنی حمایت کرده و روابط خود را با این کشور گسترش داده است. بنابراین، احتمال همکاری تسلیحاتی این دوکشور رو به افزایش است.

"نشست اقتصادی شرق" روز یکشنبه در روسیه آغاز شد اما به رغم ادعاهای اخیر منابع آمریکایی مبنی بر احتمال سفر رهبر کره شمالی به روسیه، فعلا نشانه ای از سفر قریب الوقوع کیم جونگ اون به شهر مرزی ولادی وستوک روسیه و دیدار با پوتین در این شهر دیده نمی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha