وقتی زندانیان خراسان جنوبی خادم زائران امام رضا (ع) می‌شوند

بیرجند - ایرنا - ۱۶ زندانی خراسان جنوبی در روزهای پایانی ماه صفر از بند رها می‌شوند و در موکب امام رضا (ع) در مسیر زوار رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاید که نه به طور حتم باورش سخت باشد در بند باشی اما رها شوی برای اینکه خادمی طریق الرضا را انجام دهی.

کاری نو و ابداعی از اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی برای افرادی که به دلایل مختلف در بند هستند اما دلشان پر می‌کشد برای صحن و سرای ولی نعمت ایرانیان و امسال اولین بار لباس خادمی بر تن می‌کنند تا از حضرت مدد بجویند.

خوشحال است و به خود می‌بالد که توفیقی حاصل شده تا خادم الرضا باشد برای زائران در موکبی با نام امام رضا (ع) و از خوشحالی اشک شوق بر گونه‌اش جاری می‌شود.

او گفت: فکرش را هم نمی‌کردم که توفیق زیارت امام رضا و خدمت به زوارش آن هم زمانی که در بند هستم، نصیبم شود و خداوند را شاکرم.

این مددجو افزود: زمانی که با خبر شدم می‌خواهم به زیارت امام رضا (ع) بروم و از طرفی خادم زائران ایشان شوم، خیلی خوشحال شدم و از خدا و ولی نعمتمان آقا امام رضا تشکر کردم، امیدوارم همه ما خادم خوبی برای آن حضرت باشیم و با روسفیدی به استان برگردیم.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی هم روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال برای اولین بار و با هماهنگی دستگاه قضا ۱۶ زندانی زندان مرکزی استان از بند رها می‌شوند و در موکب امام رضا (ع) در مسیر زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

علی عبدی افزود: این اقدام به منظور فرهنگسازی دینی و کمک به همنوع برای اولین بار طرح‌ریزی شد و زندانیان لباس خادمی امام رضا را به تن می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام‌ شده است، بر ضرورت آشنایی زندانیان با مبانی و فرهنگ دینی و قرآنی تاکید کرد و گفت: اگر ترکیب جمعیتی که امروز در زندان‌ها به سر می‌برند، با قرآن کریم و مباحث دینی ارتباط بیشتری داشتند، بی‌تردید گذرشان به زندان نمی‌افتاد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی اندرزگاه معراج در زندان مرکزی بیرجند با هدف نشر معارف دینی و روان‌شناسی اسلامی ادامه داد: با انجام امور اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندان‌های استان بیش از هزار و ۳۰۰ زندانی در فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های روانخوانی، روخوانی و حفظ قرآن تربیت شده‌اند.

خراسان جنوبی در روزهای پایانی ماه صفر محل عبور مسافران و زائران حرم رضوی از استان‌های مختلف کشور به سمت مشهد مقدس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha