۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85226383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتریش خواستار پایان مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد

تهران- ایرنا- صدر اعظم اتریش در واکنش به تلاش های تازه ترکیه برای احیای مذاکرات مسکوت مانده پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا گفت: اتریش می خواهد مذاکرات برای عضویت کامل آنکارا در این اتحادیه رسما متوقف شود زیرا عضویت کامل این کشور در اتحادیه اروپا برای ما قابل تصور نیست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای اروپایی یورواکتیو نوشت کارل نهمر در مصاحبه با روزنامه آلمانی دی ولت تاکید کرد آنکارا شریکی مهم در سطح بین المللی باقی خواهد ماند اما چشم اندازی برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا وجود ندارد.

نهمر گفت: مهم است که با یکدیگر صادق باشیم و این صداقت همچنین شامل پایان رسمی مذاکرات الحاق ترکیه است که سالها متوقف شده و باید مفهوم جدیدی از همکاری را بر اساس روابط همسایگی گسترش دهیم.

این مقام اتریشی گفت: ما علاقمند به آشتی بیشتر بین آنکارا و بروکسل هستیم اما عضویت کامل ترکیه در این اتحادیه برای ما قابل تصور نیست.

وی با بیان اینکه ترکیه شریک مهمی باقی خواهد ماند،گفت: «در آینده نزدیک» با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار خواهم کرد.

براساس این گزارش، مذاکرات ترکیه و اتحادیه اروپا هجده سال طول کشیده است اما در سالهای اخیر به دلیل عقب نشینی از اصول دموکراتیک و ضعف حاکمیت قانون در نتیجه تحکیم قدرت از سوی اردوغان به دنبال انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ مسکوت مانده است.

با این حال، ترکیه به تازگی تلاش خود برای پیوستن به اتحادیه اروپا را از سرگرفت و هاکان فیدان وزیر خارجه این کشور این هفته گفت: اتحادیه اروپا نمی تواند بدون ترکیه به طور واقعی در جهان نقش آفرینی کند.

وی بعد از نشست با اولیور وارهلی (Oliver Varhelyi) کمیسر اتحادیه اروپا در امور همسایگی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: مهم است که مسیر عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا باز و چشم انداز عضویت این کشور دوباره احیا شود.

وارهلی نیز بعد از این نشست تاکید کرد که مذاکرات جدید درباره عضویت ترکیه می تواند آغاز شود به شرط آنکه آنکارا «نقشه راه معتبری» را درباره اصلاحات مربوط به «دموکراسی و حاکمیت قانون» ارائه دهد.

با این حال، ایجاد فصل جدیدی در عضویت ترکیه دراتحادیه اروپا مستلزم توافق کشورهای عضو است واتریش می تواند چنین تصمیمی را وتو کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha