۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85226494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار میلیارد ریال برای تصفیه‌خانه فاضلاب شیروان هزینه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرا و ساخت تصفیه خانه فاضلاب این شهر ۸۵ هزار نفری استان هزینه شده است.

رضا نعیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۵ با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد که اکنون پیشرفت فیزیکی ابنیه آن ۱۰۰ درصد و پیشرفت فیزیکی در بخش الکتریکال و نصب تجهیزات ۹۵ درصد است.

وی افزود: مدت بهره‌برداری توسط سرمایه‌گذار براساس قرارداد ۲۵ سال و نوع فرایند تصفیه فاضلاب در این طرح به صورت لجن فعال با هوادهی گسترده است.

نعیمی ادامه داد: ظرفیت تصفیه در چهار سال اول بهره‌برداری این طرح ۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و از سال چهارم به بعد ۱۲ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: ظرفیت این تصفیه خانه در افق سال ۱۴۱۵ نیز تا ۲۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز قابل افزایش است.

نعیمی با بیان این طرح حدود ۱۴۷ هزار نفر را در شیروان زیرپوشش قرار می دهد، گفت: هدف از احداث، بهره برداری و انتقال تصفیه خانه فاضلاب شیروان، حفظ محیط زیست، ارتقای بهداشت عمومی، حفاظت از آب های زیر زمینی و تولید کود طبیعی است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از نیتراته شدن آب های زیرزمینی در راستای سیاست های توسعه پایدار از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha