شهر بجنورد نیازمند اجرای ۴۹۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب است

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۸۰ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب بجنورد اصلاح و برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به بازسازی ۴۹۰ کیلومتر دیگر است.

رضا نعیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب با هدف ارتقای بهداشت عمومی، جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی و حفاظت از محیط زیست اجرا می شود و این مهم در بسیاری از شهرهای استان عملیاتی شده است.

وی افزود: اکنون خدمات جمع آوری فاضلاب در چهار شهر استان قابل ارایه است و بیشتر جمعیت شهری استان از این خدمت بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی یادآور شد: براساس آخرین آمارها اینک ۴۰.۶ درصد شهروندان خراسان شمالی از خدمات فاضلاب برخوردار هستند.

توسعه تصفیه خانه بجنورد در دستور کار

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون ظرفیت سالانه خروجی پساب در تصفیه خانه بجنورد هفت میلیون متر مکعب است افزود: از این میزان پساب ۵۰۰ هزار متر مکعب از سوی شهرداری بجنورد برای فضای سبز آرامستان جاوید بهره برداری و مابقی رها سازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بهره برداری از مدول یک تصفیه خانه فاضلاب بجنورد به روش لجن فعال هوادهی گسترده از سال ۱۳۸۱ با ظرفیت هفت هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز آغاز شده است.

وی عنوان کرد: مدول ۲ این تصفیه خانه مشابه فرایند مدول یک با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز از سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد.

نعیمی یادآور شد: مطالعات و طراحی تکمیل مدول سه برای افزایش ظرفیت تصفیه خانه در دستور کار شرکت آبفای استان قرار گرفت و قرارداد اجرای آن در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و عملیات اجرایی آن از آذرماه سال گذشته آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تصفیه خانه به ۳۸ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در شبانه روز افزایش می یابد، فرایند دفع لجن با اجرای واحدهای پیشرفته و با تکنولوژی روز نظیر هاضم هوازی باعث کاهش مشکلات ناشی از بو خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی عنوان کرد: ظرفیت مورد نیاز تصفیه خانه در انتهای دوره طرح فاضلاب بجنورد معادل ۶۲ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق کشور دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha