۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85226567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت پردیس سینمایی ققنوس در سمنان ۷۰ درصد پیشرفت دارد

سمنان- ایرنا- رییس امور سینمایی حوزه هنری استان سمنان گفت: ساخت پریس سینمایی ققنوس تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا ماه بهمن یا در نهایت پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

سعید خجسته‌فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه استقبال مردم از سینما در شهرها و استان‌های مختلف متفاوت است، ابراز داشت: در استان سمنان آمار نشان می‌دهد که آنطور که باید و شاید از سینما استقبال نمی‌شود و نسبت به سایر استان‌ها آمار درخشانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: یافتن دلیل استقبال پایین مردم استان سمنان از سینما نیازمند تحقیق و پژوهش است، ولی در حالت کلی، محتوای فیلم‌ها و همچنین شرایط اقتصادی مردم و زیرساخت‌های سینماها و امکانات اصلی یعنی صوت، تصویر و صندلی مناسب، در این زمینه تعیین کننده است.

وی افزود: در مرکز استان سمنان سینمای در خور شان مردم وجود نداشت، اما طرح پردیس سینمایی ققنوس توسط حوزه هنری سمنان با همه سختی‌ها در حال اجرا است و تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است این پردیس سینمایی با پنج سالن، شامل چهار سالن اصلی ۱۵۰ نفره و یک سالن وی‌آی‌پی ۵۰ نفره به زودی آماده شود و رشدی را در زمینه مخاطبان سینما در شهر سمنان رقم بزند.

رییس امور سینمایی حوزه هنری استان سمنان گفت: مشکلات اقتصادی و موانع این طرح برطرف شده است و پیش‌بینی می‌شود در حالت خوشبینانه تا بهمن ۱۴۰۲ و در نهایت تا پایان سال ۱۴۰۲ افتتاح شود. مراحل اصلی ساخت و ساز این سینما انجام شد و تنها دکور و تجهیزات و سامانه های سرمایش و گرمایش آن باقی مانده است که این موارد نیز زمان زیادی لازم ندارد.

خجسته‌فر ابراز داشت: وجود سینما به عنوان یک سرگرمی و تفریح سالم فرهنگی اگر در هر استانی به هر میزان اهمیت داشته باشد، در سمنان دارای ۱۰ برابر دارای اهمیت است. زیرا بر اساس آمار منشتر شده در اخبار، استان سمنان از لحاظ شاخصه‌های میزان شادبودن شهروندان وضعیت مطلوبی ندارد و این زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های فوری برای ایجاد نشاط و سرگرمی برای خانواده‌ها و جوانان که در شهر سمنان انتخاب زیادی ندارند، ضروری است.

رییس امور سینمایی حوزه هنری استان سمنان ادامه داد: بر همین اساس لازم است همکاری مسئولان مرتبط در استان در پیشبرد ساختو تکمیل سینمای ققنوس با تمرکز بیشتری همراه باشد که این طرح هرچه سریعتر به نتیجه برسد زیرا سینما تنها یک تزئین یا حاشیه نیست، بلکه یک ضرورت فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، ۲۱ شهریور به عنوان روز ملی سینما نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha