۹۳۸هزار و ۹۹۴پذیرنده به پرونده‌های مالیاتی فارس الصاق شد

شیراز - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی فارس گسترش پایه‌های مالیاتی را بهترین گزینه برای افزایش درآمدهای این حوزه دانست و گفت: طی سال گذشته ۹۳۸هزار و ۹۹۴ پذیرنده به پرونده‌های مالیاتی استان الصاق شد.

حمیدرضا محمد ابراهیمی روز سه شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۹۶درصد از درآمدهای عمومی فارس در سال ۱۴۰۱ و همچنین پنج ماهه نخست ۱۴۰۲ تأمین شده است.

رشد ۵۸درصدی درآمدهای وصولی

وی به رشد ۵۸ درصدی درآمدهای وصولی و تحقق ۱۱۳/۵ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱ به منظور گسترش پایه‌های مالیاتی اشاره کرد و گفت: با ساماندهی ۱۰۰ درصدی پذیرنده های بانکی (pos) در فارس حدود ۹۳۸ هزار و ۹۹۴ پذیرنده به پرونده‌های مالیاتی اضافه شد.

تولید ۱۶ هزار و ۵۱۹ اظهارنامه برآوردی

محمد ابراهیمی با اشاره به تولید ۱۶ هزار و ۵۱۹ اظهارنامه برآوردی در سال ۱۴۰۱ گفت: تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی و کسب رتبه نخست در شاخص مبارزه با فرارمالیاتی و پولشویی در سال ۱۴۰۲ در کشور از مهمترین دستاوردهای این اداره کل محسوب می‌شود.

۵۹هزار و ۷۱ میلیارد ریال وصول درآمدهای مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی فارس به بیان دیگر دستاوردهای این حوزه پرداخت و گفت: حدود ۵۹ هزار و ۷۱ میلیارد ریال وصول درآمدهای مالیاتی در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با تمرکز بر گسترش پایه‌های مالیاتی صورت گرفته است، همچنین ۶۰۰میلیارد ریال مالیات با رشد بالغ بر ۵۰ درصد از محل فرارمالیاتی وصول شده است.

شناسایی ۷۰۰ هزار میلیارد ریال منبع درآمدی جدید

وی شناسایی ۷۰۰ هزار میلیارد ریال منبع درآمدی جدید حاصل فعالیت‌های اقتصادی شناسایی نشده را از دیگر اقدامات قابل توجه در استان فارس قلمداد کرد و گفت: همچنین ۴۰۰ مؤدی جدید فاقد پرونده با هدف کشف فرار مالیاتی شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha