استاندار همدان: قدرت های بزرگ در برابر آمادگی نیروهای مسلح ایران تسلیم شدند

همدان- ایرنا - استاندار همدان گفت: ارتقای توان و آمادگی نیروهای مسلح و اقتدار و افزایش توان بازدارندگی این نیروها موجب تسلیم شدن مستکبران، کُرنش، زانو زدن، سر تعظیم و تسلیم فرود آوردن قدرت های بزرگ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز سه شنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان یادآوری کرد: مراسم رژه هفته دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ با حضور ارتش مکتبی، سپاه ولایتی و فراجا مقتدر و افتخار آفرین در کنار سایر نیروهای خدمات رسان همیشه در صحنه نظیر هلال احمر و اورژانس برگزار می شود و نیروهای مسلح ایران در این آیین صلابت و قدرت خود را به جهان نشان می دهند.

وی ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی یادآور رشادت ها، حماسه سازی و غیرتمندی فرزندان این سرزمین در برابر دشمن بعثی و یکی از درخشان ترین و پر افتخارترین ایام کشور است.

قاسمی فرزاد افزود: در حالیکه دوران و سده های مختلف به دنبال بروز جنگ به علت بی کفایتی امرا و حاکمان بخشی هایی از این سرزمین مادری جدا و غصب شد اما در دوران پر افتخار نظام جمهوری اسلامی یک وجب از خاک این کشور غصب نشد.

وی اضافه کرد: جنگ در شرایطی به این کشور تحمیل شد که به خاطر فرار فرماندهان نظامی یا دستگیری آنها به خاطر خیانت، به باور دشمن ارکان نیروهای مسلح دچار خلل شده؛ بنابراین آنها معتقد به سقوط کشورمان در آغازین سال های شکل گیری بودند.

استاندار همدان ادامه داد: تلاش نیروهای مسلح در کنار هم ، وجود وحدت و انسجام بین نیروها موجب سریعترین واکنش به حمله نظامی رژیم بعثی و افتخار آفرینی رزمندگان در این زمینه شد.

قاسمی فرزاد گفت: فرزندان راستین این کشور حماسه های بزرگی در هشت سال دفاع مقدس آفریدند در حالیکه دشمنان برنامه های زیادی برای کشورمان طراحی کرده بودند.

وی اظهار داشت: قرار است از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس کشورمان در ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ تجلیل به عمل آید که این برنامه به صورت ویدئو کنفراسی و با هدف تعالی بخشی به فرهنگ مقاومت، ارج نهادن به ایثارگران، تکریم ایثارگران دیروز و امروز برگزار می شود و استانداری حمایت های لازم را برای برگزاری مناسب این برنامه خواهد داشت.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان افزود: در حالیکه برای برگزاری این قبیل مراسم ها اعتبار خاصی پیش بینی نشده است اما همه مسئولان با تمام توان به عنوان یک تکلیف از برگزاری این مراسم حمایت و پشتیبانی کرده تا به شایستگی برگزار شود.

قاسمی فرزاد افزود: با همکاری استانداری، دستگاه های اجرایی استان و نهادهای متولی پس از چند سال تعطیلی و توقف اعزام به مرقد مطهر امام خمینی(ره) ۱۴ خرداد امسال ۶ هزار نفر به مرقد پیرجماران عزیمت کردند.

وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی و تعامل نهادهای اجرایی و تلاش مجموعه امنیتی و انتظامی، پلیس راه و راهور مراسم اربعین امسال بدون کمترین مشکلی برگزار شد.

استاندار همدان ادامه داد: ۷۵ درصد زائران اربعین حسینی از مسیرهای ارتباطی این استان تردد کردند بنابراین برای برقراری سفری ایمن همه نیروها پای کار بودند.

وی اظهار داشت: زائر سراهای همدان واقع در جنوب کشور سال گذشته بعد از کرونا، با حضور میدانی مسئولان و پای کار آمدن فرمانداران، شهرداران و دستگاه های خدمات رسان به نحو شایسته مرتب و آماده پذیرش زائران راهیان نور شدند.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: این در حالیست که کم توجهی به این اردوگاه ها در چند سال گذشته و مراجعه نکردن به این محل به علت شیوع کرونا، موجب از بین رفتن چارچوب درها، سجاده و فرش ها شده بود اما با هزینه میلیاردی همه اینها نوسازی و مرتب شد.

وی تاکید کرد: به طور حتم روح بلند و عزیز شهدا اثر معنوی خود را بر روی زائران خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha