۱۰ هزار میلیارد ریال وام برای توسعه تعاونی‌ها در استان سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام از محل تبصره ۱۶ به حوزه تعاونی‌ها در استان پرداخت شد و تقویت پرداختی‌ها در این بخش پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در جشنواره تقدیر از تعاونی‌های برتر استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: هدایت، حمایت و نظارت، رویکرد اصلی و جدی دولت سیزدهم‌ در راستای توسعه و تقویت تعاونی در کشور است و در استان سمنان نیز در این‌ مسیر گام برداشته می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از سه‌هزار شرکت تعاونی با ۴۷ هزار عضو در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد بیش از یکهزار و ۱۰۰ شرکت تعاونی فعال هستند.

وی ادامه داد: بهترین و بالاترین سرمایه مورد نیاز برای شکل گیری یک کارگروهی و جمعی، ایجاد تعاونی و حرکت موفق به سمت اهداف، اعتماد و اطمینان اعضا به یکدیگر است.

هاشمی اضافه کرد: هرجا کار در قالب شرکت‌ تعاونی شکل گرفت و پیش رفت، موفقیت‌های مطلوب در کشور و استان حاصل شد و بر همین اساس، باید توسعه تعاونی ‌ها برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و جمع کردن سرمایه‌های خرد مورد توجه باشد.

استاندار سمنان گفت: در حوزه‌های مختلف طبیعی، علمی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و سایر حوزه ها فرصت‌های مطلوبی وجود دارد که ضرورت دارد با بهره گیری از تعاونی ها، افزایش بهره وری و استفاده از فرصت‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

۱۰ هزار میلیارد ریال وام برای توسعه تعاونی‌ها در استان سمنان پرداخت شد

قانون مولدسازی در بخش تعاونی‌ها ویژه دیده شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: بخش تعاون در اجرای قانون مولدسازی اموال مازاد دولتی مورد توجه قرار بگیرد.

جعفر کاشانی در این جشنواره تصریح کرد: میدان‌دادن به تعاونی‌ها اقدامی ارزشمند برای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و در راستای عدالت اجتماعی، اقتصادی، مسئولیت‌پذیری و ایجاد اشتغال است و انتظار می‌رود بخش‌های مختلف برای توسعه تعاونی در استان سمنان همراهی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با تاکید بر نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال گفت: نتیجه افزایش تولید، مهار تورم است و بر اساس سیاست های کلی بخش تعاون، تعاونی‌ها می توانند در ایجاد اشتغال مولد برای دانش‌آموختگان و افراد فاقد شغل و پیشبرد اهداف جامعه نقش موثری ایفا کنند.

بیش از یکهزار و ۱۵۹ شرکت تعاونی در ۱۴ رشته در استان سمنان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha