تعاون روستایی استان سمنان ۱۲ هزار تن نهاده دامی تامین و توزیع کرد

سمنان- ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ۱۲ هزار تن انواع نهاده‌های دامی به منظور رفع نیاز دام و کمک به دامپروران در استان از ابتدای فروردین امسال تا اوایل مرداد ماه جذب شد.

محمدعلی خالقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: تامین و توزیع به موقع نیازهای اساسی کشاورزان و دامداران و نقش حمایتی تعاون روستایی استان سمنان جهت تنظیم بازار نهاده های دامی و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها به منظور تثبیت قیمت نهاده های دامی از اهداف اصلی این شبکه است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: حدود پنج هزار تن انواع کود و سه هزار کیلوگرم انواع سموم شیمیایی بین کشاورزان استان از ابتدای فروردین امسال تا اوایل مرداد ماه توزیع شد.

خالقی گفت: تهیه به موقع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان و مصرف بهینه آن در افزایش تولید در واحد سطح کمک کرد و در این راستا پایش و نظارت توزیع کود توسط کمیته های نظارتی استانی و شهرستانی انجام شد.

وی یادآور شد: قیمت عرضه کود شیمیایی مشخص و بر اساس مصوبه کشوری است و تعاون روستایی موظف است تا کود شیمیایی را یکسان با قیمت عرضه در بازار برای کشاورزان در مناطق دوردست تامین و عرضه کند.

خالقی اظهار کرد: ارتقای سهم تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی در تامین نهاده ها اعم از کود، سم، بذر و ماشین آلات کشاورزی و ارتقای جایگاه آنها در خرید، بازاریابی و صادرات و برندسازی برای حلقه بعد از تولید، مهمترین برنامه تعاون روستایی است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ۴۹۸ میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال وام از بانک‌ها و صندوق حمایت از بخش توسعه کشاورزی به وسیله تعاون روستایی استان از ابتدای فروردین امسال تا اوایل مرداد ماه جذب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود ۵۰ هزار بهره‌بردار در بخش‌های مختلف مرتبط با جهادکشاورزی استان سمنان مشغول به فعالیت هستند و ۱۸ درصد سهم اشتغال این استان مربوط به کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha