۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85223893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعا: اتحادیه عرب تراژدی یمن را نمی‌بیند

۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبر: 85223893
صنعا: اتحادیه عرب تراژدی یمن را نمی‌بیند

تهران-ایرنا- وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی در واکنش به اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب علیه صنعا تاکید کرد که این اتحادیه نسبت به جنگ یمن بی توجه است و فاجعه تراژدیک آن را نمی‌بیند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه المسیره، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این باره اظهار داشت: اتهامات «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب بی پایه و اساس است و ثابت می‌کند که وی و اتحادیه عرب توجهی به پرونده یمن و فاجعه آن ندارند.

وزیر امور خارجه یمن خاطرنشان کرد: صنعا بیش از یک سال و نیم است که برای کاهش تنش‌ها به تفاهم‌های صلح‌جویانه ادامه داده است و همچنان از صلحی که منصفانه و مطابق با حقوق و حاکمیت ملت ما باشد، استقبال می‌کند.

وی افزود: اتحادیه عرب هرگز با صنعا ارتباط برقرار نکرده است و در حل و فصل موضوع یمن و به طور کلی مسائل عربی کاملاً غایب است.

هشام شرف ادامه داد: اتحادیه عرب به کشتی تبدیل شده است که تنها منافع برخی کشورها را در نظر می‌گیرد و به همین دلیل اصلاح آن به گونه‌ای که در خدمت منافع همه اعراب باشد، ضروری شده است.

وی همچنین تاکید کرد که صنعا پس از پایان تجاوز، مانند سایر کشورهای عربی، نظر خود را درباره اصلاح اتحادیه عرب خواهد گفت.

این اظهارات پس از آن بیان شد که احمد ابوالغیط در جریان سخنرانی خود در جلسه شورای اتحادیه عرب که اخیرا در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو در شهر قاهره برگزار شد، جنبش انصارالله را به مانع تراشی در روند تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن متهم کرد و مدعی شد که این اتحادیه در تلاش برای حل و فصل بحران یمن است.

یمن بیش از هشت سال است که شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف است که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بنا به گزارش سازمان ملل، به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha