۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85226947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چرخه تولیدی کارخانه اتمسفر البرز بازفعال شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبر: 85226947
چرخه تولیدی کارخانه اتمسفر  البرز بازفعال شد

کرج - ایرنا - رییس سازمان بسیج کارگری و کارخانه های استان البرز اعلام کرد: کارخانه اتمسفر این استان که دچار رکود نسبی شده بود با کمک بسیج ضمن باز فعال شدن،خطوط تولیدی آن توسعه یافت.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار مهران طیران روز دوشنبه در بازدید مسوول بسیج کارگری و کارخانجات کشور از کارخانه اتمسفر البرز افزود: در سال رشد تولید و مهار تورم و تاکید رهبر معظم انقلاب بر تحقق شعار سال، سازمان بسیج کارگران دوشا دوش سایر اقشار بسیج برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کند که یکی این برنامه راه‌اندازی دوباره کارخانه‌های رو به تعطیلی و کمک به رفع موانع تولید است.

وی اظهار کرد: کارخانه اتمسفر که امروز مورد بازدید قرار گرفت از جمله کارخانه‌هایی است که رو به تعطیلی بود که اکنون محصولات متنوعی و ارز آور برای کشور تولید می کند.

طیران تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خاص در این کارخانه، وجود پایگاه بسیج کارگران است و بیشتر کارگران این کارخانه، عضو بسیج بوده و در قالب گروه‌های جهادی در جهت بالابردن میزان بهره‌وری با افزایش سرعت تولید و پایین آوردن هزینه‌های تولید تلاش می‌کنند و با طراحی خطوط مختلف برای بازیافت ضایعات، سود حاصله شرکت را بالا برده‌اند.

چرخه تولیدی کارخانه اتمسفر  البرز بازفعال شد

یکی از اقشار تاثیرگذار بسیج در رفع مشکلات واحدهای صنعتی، بسیج کارگری است

رییس بسیج اقشار استان البرز نیز گفت: یکی از اقشار تاثیرگذار بسیج در رفع مشکلات واحدهای صنعتی، بسیج کارگری و کارخانجات است که با احصا و انعکاس مشکلات در صدد رفع آنها است.

سرهنگ پاسدار محمد جان‌محمدلو افزود: واحد تولیدی اتمسفر که چند سال قبل، در آستانه ورشکستگی و حتی انحلال قرار گرفته بود، با روی کار آمدن یک مدیرعامل با روحیه جهادی، بسیجی و ارزشی توانست بر مشکلات غلبه کرده و با عقد قراردادهای جدید، ظرفیت‌های جدیدی در این شرکت شکوفا شد.

وی اظهار کرد: یکی از اقشار تاثیرگذار بسیج در این راستا، قشر بسیج کارگری و کارخانجات است که با احصای مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و انعکاس آنها در کارگروه رفع موانع تولید و همچنین کمیسیون‌های کارگری و نهایتا شورای تامین استان می‌تواند در صدد رفع مشکلات آن واحدهای تولیدی و صنعتی کوشا باشد و این مهم در همین واحد تولیدی و صنعتی اتفاق افتاده است.

وی گفت: در این واحد با انعکاس به موقع مشکلات توسط مسوولان خدوم و زحمتکش و در رأس آنها سردار فرماندهی سپاه استان البرز، در شورای تامین و همچنین کمیسیون‌های کارگری و کمیسیون رفع موانع تولید، توانستند که کمکهای بسیاری را به این واحد تولیدی صنعتی کنند و امروز این شرکت بسیار پویا و فعال به فعالیت خود ادامه می‌دهد و قراردادهای بسیار خوبی حتی با کشورهای همسایه هم توانسته منعقد کند.

کارخانه اتمسفر از سال ۱۳۴۸در منطقه گرمدره کرج کار خود را با تولید پنج نوع رادیاتور فولادی آغاز کرد و فعالیت خود را در زمینه ریخته گری و تولید تهویه مطبوع نیروگاهی ادامه داد.

  مسوول سازمان بسیج کارگری و کارخانه های کشور در این بازدید گفت:  امروز تولید بهینه در واحد صنعتی انمسفر با کمک جوانان متخصص ایرانی اتفاق افتاده و به عنوان یک واحد صنعتی ارز آور ایجاد اشتغال کرده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا اله‌ بداشتی»  افزود: در این واحد صنعتی، فعلِ توانستن، صرف شده و به کمک متخصصان جوان ایرانی و همچنین کارگران شایسته‌ی کشورمان ، تمام تولیدات بومی است که در حوزه صنعت، خودروسازی، لوازم خانگی و سایر صنایع به کار برده می‌شود و به عنوان یک صنعت مادرتخصصی است.

مسوول سازمان بسیج کارگری و کارخانه های  کشور اظهار کرد:در این کارخانه مزیت نسبی تبدیل به مزیت رقابتی شده و علاوه بر اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند به عنوان یک واحد صنعتی ارز آور  شناخته شده است.

اله بداشتی تصریح کرد: این واحد صنعتی توانسته با استفاده از روحیه جهادی جوانان و با ایجاد تمام ظرفیت ها و بهم اتصال دادن ظرفیت‌های استان، ایجاد اشتغال برای جوانان کند.

مدیرعامل شرکت اتمسفر نیز گفت: مجموعه نیروگاهی ما در حوزه تولید نیروگاه های برق حرارتی، ۲ نیروگاه سبلان ۲ و سه در اردبیل را تولید کرده و به شرکت مپنا تحویل داده است.

مجید فتح‌الهی‌مدنی افزود: مجموعه اتمسفر از سه بخش نیروگاهی، ریخته‌گری و تهویه مطبوع تشکیل شده که هر کدام ماموریت های متفاوتی برای خود دارد که مجموعه نیروگاهی ما در حوزه تولید نیروگاههای برق حرارتی فعالیت می کند و سال گذشته و امسال موفق شدیم نیروگاه سبلان ۲ و سه که در اردبیل مستقر است را تولید کرده و به شرکت مپنا تحویل دهیم و ماه گذشته این ۲شرکت به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: مجموعه ریخته‌گری کارخانه اتمسفر نیز تولیدات ریخته‌گری چدن را انجام می‌دهد که شامل تولید قطعات خودرویی ، لوازم آشپزخانه و خانگی است .

مدنی ادامه داد:  بخش  سوم  این کارخانه مجموعه تهویه مطبوع است که از گرمایش و سرمایش خانگی تا بلندمرتبه‌ها و مجموعه‌های نیروگاهی و مجموعه گاز و پتروشیمی و نفت را انجام می‌دهد.

استان البرز سه هزارو۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha