۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبر: 85227278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چاوشی خوانی یزد عرصه ارادت به اهل بیت(ع) است + فیلم

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبر: 85227278
چاوشی خوانی یزد عرصه ارادت به اهل بیت(ع) است + فیلم

یزد-ایرنا- جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چاوشی خوانی یزد از هنرهای دینی و معنوی و عرصه ارادت مردم دارالعباده به اهل بیت(ع) است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد هاشمی سه‌شنبه شب در شب چاوشی‌خوانی که در بیت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی برگزار شد، افزود: سنت چاوشی خوانی از سنت های دیرینه است که در استان فرهنگی یزد جاری شده و خلوص مردمی در بدرقه و استقبال زائران اباعبدالله الحسین(ع) و مجلس عزاداری سالار شهیدان برای عرض ارادت خوانده می شود.

وی ادامه داد: سنت چاوشی خوانی در برخی از نقاط دیگر کشور نیز اجرا می شود و عرصه ارادت به اهل بیت (ع) است و همه ما وظیفه داریم تا این سنت معنوی و دینی و هنری را در بین نسل جوان گسترش داده و نگذاریم به فراموشی سپرده شود.

چاوشی خوانی یزد عرصه ارادت به اهل بیت(ع) است + فیلم

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ابتکار خوب و متفاوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و بیت شهید محراب آیت الله صدوقی قدردانی بوده و کار متفاوتی است که نمونه آن کمتر دیده می شود، امیدوارم این مراسم به صورت ملی نیز برگزار شود و در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده حمایت از هر گونه اقدامی است.

این مراسم با حضور استاندار یزد و جمعی از چهره های فرهنگی و مذهبی استان برگزار شد و از ۱۴ چاوشی خوان سراسر استان یزد تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha