تفاهم‌نامه هوشمندسازی گردش کالا در منطقه آزاد ماکو با شرکت چینی امضا شد

ارومیه - ایرنا - معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به حضور هیاتی از این منطقه در رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و تجارت چین در شهر شیامن این کشور گفت: در این رویداد، تفاهم‌نامه هوشمندسازی گردش کالا و تجارت در منطقه آزاد ماکو با شرکت چینی امضا شد.

حمزه حورسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این پروژه، دهکده های لجستیک در منطقه آزاد ماکو به صورت شهر هوشمند مدیریت می شوند.

وی اضافه کرد: در فاز اول اجرای این پروژه، فرایندهای گردش کالا در دهکده های لجستیک و در فازهای بعدی تبدیل منطقه آزاد ماکو به شهر هوشمند در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مذاکره صورت گرفته برای اتصال ریلی دهکده لجستیک از طریق چشمه ثریا به ترکیه اظهار کرد: فعال کردن کریدور سرخس - بازرگان برای اتصال شرق به غرب را در این خصوص در دستور کار داریم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: توسعه خدمات دولت الکترونیک در منطقه آزاد ماکو با توجه به استقرار چهارمین قطب دیتاسنتر کشور در منطقه که تفاهم نامه آن با وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت منعقد شده نیز با بهره گیری از توان و ظرفیت شرکت های چینی در راستای پیشبرد برنامه‌های دولت در دستور کار قرار گرفته است.

حورسی گفت: همچنین یک قرارداد دیگر در زمینه تولید نرم افزارهای هوشمندسازی و اجرای آن ها با یک شرکت مجتمع سازی هوشمند آپارتمان و ابنیه در این نمایشگاه امضا شد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای نیز با یک سرمایه گذار چینی به منظور ایجاد نیروگاه بادی در منطقه آزاد ماکو منعقد شد، افزود: بعد از تکمیل و بررسی بیشتر جزئیات پروژه ها طی نشست های تخصصی، زمینه های عقد قرار داد و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (CIFIT ۲۰۲۳) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه گذاری های مشترک در دیگر کشورها از ۸هشتم تا یازدهم سپتامبر (۱۷ تا ۲۰ شهریور) در شهر شیامن کشور چین برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha