۱۹ درصد از سهم اشتغالزایی استان سمنان مربوط به کمیته امداد است

سمنان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۱۹ درصد از مجموع سهم اشتغال استان تهعد این نهاد در سال ١۴٠٢ است که در مدت کمتر از ۶ ماه بیش از ۴۹ درصدِ تعهد اشتغال محقق شد.

محمد حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ایجاد ۲ هزار و ۷۳۲ فرصت شغلی برابر با ۱۹ درصد از مجموع سهم اشتغال استان تهعد این نهاد در سالجاری است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تحقق اشتغال بیش از تعهد باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: طبق گزارش‌گیری از سامانه اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی (رصد) یکهزار و ۲۳۷ فرصت شغلی از ابتدای امسال تا پایان مرداد توسط اداره ‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه اداره ‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از جمله دستگاه‌های پیشرو این استان در زمینه تحقق تعهد اشتغال است، افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات به مددجویان این نهاد در استان به منظور اشتغالزایی از ابتدای فروردین تا اوایل شهریور امسال پرداخت شد.

ذولفقاری تاکید کرد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان به عنوان یک نهاد حمایتی توانمندی و خودکفایی خانواده‌ها است و رفع فقر مطلق و ایجاد درآمد پایدار در گرو آموزش های مهارتی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: حدود ۶ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ از سوی این نهاد حمایتی برای جامعه هدف زیر پوشش خود ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha