۲ سهمیه ورزشکاران اردبیلی در مسابقات بازی‌های آسیایی چین سوخت

اردبیل - ایرنا - رئیس هیات شمشیربازی استان اردبیل گفت: با لغو اعزام تیم ملی اپه کشورمان به مسابقات بازی‌های آسیایی چین ، حداقل ۲ سهمیه این استان سوخت.

به گزارش ایرنا ، هادی صباغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از پنج بازیکن برتر اسلحه اپه کشورمان، سه بازیکن اردبیلی بودند و شانس کسب حداقل ۲ سهمیه برای مسابقات آسیایی داشتیم که متاسفانه تیم اپه مجوز اعزام نگرفت و این فرصت بزرگ را از دست دادیم.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی خوبی برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی چین داشتیم و آقایان وثوقی، کنعانی و موشحی با قرار گرفتن در جمع پنج بازیکن برتر این اسلحه شانس کسب حداقل ۲ سهمیه را داشتند.

وی بیان کرد: کمیته ملی المپیک کشورمان در آخرین لحظه فقط با اعزام اسلحه سابر که جزو ۶ تیم برتر دنیاست موافقت کرد و زحمات هیات، مربیان و بازیکنان خوب این اسلحه نقش بر آب شد و ما هم این شانس را از دست دادیم.

رئیس هیات شمشیربازی استان اردبیل اضافه کرد: اسلحه اپه کشورمان در سال‌های اخیر با توجه و حمایت فدراسیون و هیات‌ها روند رو به رشدی را طی می‌کرد به طوری که تمامی بازیکنان با هدف صعود در جایگاه جهانی مشغول تلاش بودند اما یکباره با شوک عدم اعزام به بازی‌های آسیایی مواجه شدند و آب سردی بر پیکر این ورزشکاران و مربیانشان ریخته شد.

هیات شمشیربازی اردبیل یکی از هیات‌های موفق کشور است

صباغی با بیان اینکه هیات شمشیربازی استان اردبیل یکی از هیات‌های موفق و برتر در سطح کشور است. ادامه داد: برای استمرار این روند و حفظ جایگاه و رتبه استان اردبیل در کشور تربیت نسل جدید از اولویت‌های هیات شمشیربازی است.

وی اظهار کرد: هیات شمشیربازی استان برای رسیدن به اهداف مورد نظر سه موضوع استعدادیابی، آموزش و استفاده از ظرفیت و قابلیت های شهرستان‌های استان را محور برنامه‌های خود قرار داده است.

وی بیان کرد: بر همین اساس اقدامات خوبی در شناسایی و استعدادیابی در استان انجام شده تا با تربیت و پرورش نسل جدید از جایگاه استان در این رشته ورزشی دفاع کنند.

رئیس هیات شمشیربازی استان اردبیل نیاز ورزش اردبیل را سرمایه‌گذاری و جذب حامی مالی دانست و گفت: در صورت حمایت و تامین زیرساخت‌های لازم ورزشکاران استان استعداد لازم برای درخشش در سطح ملی و بین‌المللی را دارند.

صباغی خواستار حمایت بیش از پیش از ورزشکاران استان شد و افزود: برای رسیدن ورزش اردبیل به جایگاه حقیقی خود در سطح کشور باید تمامی مسئولان و دلسوزان از ورزش استان حمایت کنند.

بر اساس آمار تعداد ورزشکاران استان اردبیل در رشته شمشیربازی ۸۰ نفر است که یک‌ سوم آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha