اردبیل در چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی جزو ۱۰ استان برتر کشور شد

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: اردبیل در چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در مجموع با کسب ۲۸ مدال رنگارنگ جزو ۱۰ استان برتر کشور شد.

به گزارش ایرنا، اکبر ورودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ورزشکاران این استان در چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور با کسب ۹ مدال طلا ، ۱۱ مدال نقره و هشت مدال برنز در جایگاه نهم جدول توزیع مدال‌ها ایستادند.

وی ادامه داد: سال گذشته در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور استان اردبیل در رتبه ۲۰ قرار گرفته بود که امسال با ۱۱ پله صعود در رتبه ۹ قرار گرفت.

وی بیان کرد: ورزشکاران اردبیلی در این دوره در هشت رشته ژیمناستیک، دو و میدانی، وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی، گلف، بوکس و هاکی نسبت به دوره‌های قبل عملکرد خوبی داشتند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری مطلوب ورزشکاران پس از استعدادیابی، اضافه کرد: وظیفه هیات‌های ورزشی در این زمینه سنگین است و با برنامه‌ریزی مناسب و فراهم کردن زیرساخت‌ها این استعدادها می‌توانند در میادین ملی و بین‌المللی بدرخشند.

ورودی ادامه داد: متولیان ورزش استان باید تلاش کنند تا این استعدادها در رشته‌های مختلف به صورت حرفه‌ای فعالیت کرده و حرفی برای گفتن در میادین مهم ورزشی داشته باشند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌زودی با حضور استاندار و مسئولان استان از قهرمانان و مدال‌آوران چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر تجلیل خواهد شد.

چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در رده‌های سنی ١٢ تا ۱۶ سال در ۵۱ رشته ورزشی ( ۲۹ رشته برای پسران و ۲۲ رشته برای دختران ) به میزبانی پنج استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس برگزار شد و از هر فدراسیون یک تا سه مربی استعدادیاب برای شناسایی استعدادهای جدید در هر رشته ورزشی حضور داشتند.

در استان اردبیل ۵۳ هیات ورزشی فعال بوده و در مجموع بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌های استان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

در این استان در مجموع حدود ۶۰ هزار ورزشکار اعم از زن و مرد بیمه و سازماندهی شدند که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر مرد و بیش از ۲۰ هزار نفر بانوان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha