۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85227853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهلت ارسال آثار به نخستین سوگواره شبیه‌خوانی استان یزد تمدید شد

یزد- ایرنا - دبیر نخستین سوگواره استعدادیابی شبیه خوانی نوجوانان و جوانان استان یزد گفت: مهلت ارسال آثار به این آیین تا ساعت روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ تمدید شد و متقاضیان می‌توانند آثار خود را تا این تاریخ ارسال کنند.

"احسان عابدی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخستین سوگواره استانی شبیه خوانی با عنوان راوی رزم و با میزبانی شهرستان تفت برگزار می شود و با توجه به همزمانی پیاده روی اربعین و حضور عاشقان حسینی در این مراسم باشکوه لذا زمان ارسال آثار و همچنین زمان برگزاری سوگواره بنا به درخواست مکرر علاقه‌مندان تغییر کرد .

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا پنجشنبه ۲۰ مهر ماه سالجاری تمدید شد و علاقه مندانی که هنوز موفق به ارسال آثار نشده اند می توانند آثار خود را به دبیرخانه سوگواره از طریق پیام رسان های ایتا و روبیکا با شماره ۰۹۹۰۳۵۶۳۹۸۹ ارسال نمایند.

مهلت ارسال آثار به نخستین سوگواره شبیه‌خوانی استان یزد تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:نخستین سوگواره استانی شبیه خوانی (راوی رزم ) در سه بخش و با حضور نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و جوانان ۱۸ تا ۳۰ سال و در قالب شخصیت‌های اولیاء یا اشقیا و به میزبانی شهرستان تفت برگزار خواهد شد.

عابدی ادامه داد: در این سوگواره بخشی نیز به موسیقی تعزیه اعم از نوازندگی سازهای کوبه‌ای و بادی اختصاص یافته و استعدادیابی نوجوانان و جوانان در شبیه‌خوانی، رونق بخشیدن به نمایش آیینی مذهبی شبیه‌خوانی در بین نوجوانان و جوانان و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا از اهداف این سوگواره است .

وی افزود: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار ،توسط گروه بازبینی یا هیأت انتخاب همه آثار بررسی و بازبینی می‌شوند و برگزیدگان به مرحله مسابقه سوگواره راه پیدا می‌کنند همچنین مرحله دوم به صورت حضوری و به مدت سه شب با حضور افراد راه یافته به بخش مسابقه و هیات داوران و اقشار مختلف مردم و مسولان برگزار و آثاری که به بخش مسابقه راه یافته اند مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برگزیدگان در مراسم اختتامیه که تاریخ آن متعاقبا اعلام می شود در حسینیه محله گرمسیر تفت تجلیل خواهند شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha