رکورددار پرش با نیزه: فدراسیون فرصت اعزام به بازی‌ها را از من گرفت

تهران- ایرنا- رکورددار پرش با نیزه ایران گفت: اوایل سال گذشته فدراسیون خیلی از ورزشکاران را به اردو دعوت کرد و به آنها حقوق داد اما من حمایت نشدم و فرصتی به من ندادند.

مهسا میرزاطبیبی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اینکه چرا در ترکیب اعزامی‌ها به بازی‌های آسیایی نیست، اظهار داشت: آخرین رکوردم ۴ متر و ۳ سانتی متر در سال ۱۴۰۱ بود. تقریبا ۳ سالی بود که عدد ۴ متر را راحت پرش می‌کردم و رکورد ملی را می‌زدم اما هرچقدر تلاش کردم و تمرینات ما بهتر بود هیچ بازخورد مثبتی از طرف فدراسیون در آن زمان ندیدم. وقتی انگیزه نداشته باشید حس رقابت را از دست می‌دهید.

وی افزود: اوایل سال گذشته فدراسیون خیلی از ورزشکاران را به اردو دعوت کرد و به آنها حقوق داد؛ اما من حمایت نشدم و فرصتی به من ندادند. حتی به مسابقات خوبی هم اعزام نشدم. هرچند تعداد مسابقاتی که امسال برای پرش با نیزه بزرگسالان برگزار شد، خیلی کم بود. بسیاری از مسابقات در ماه رمضان بود یا آنکه آن رقابت در پرش نیزه برگزار نمی‌شد و اگر هم برگزار می‌شد ما قبل از مسابقه اطلاعی از آن داشتیم.

رکورددار پرش با نیزه عنوان کرد: توجهی که باید باشد به پرش نیزه نشد. در واقع با ۲ یا ۳ مسابقه کل عملکرد دوومیدانی‌کاران برای قهرمانی آسیا یا بازی‌های آسیایی سنجیده شد؛ اما نه تنها در رشته دوومیدانی بلکه در رشته‌های دیگر هم این درست نیست. هرچند خودم دوست نداشتم با رکورد ۳ متر و ۹۰ سانتی متر به قهرمانی آسیا بروم. خودم در جریان سطح رکوردها بودم؛ اما این فرصت هم به من داده نشد تا مسابقه بدهم.

وی یادآور شد: فدراسیون اعلام کرد که رکورد ورودی برای بازی‌ها گذاشتیم و من پرش نکرده‌ام. در صورتی که در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا رکورد ورودی ۴ متر و ۱۰ سانتی متر بود؛ اما با رکورد ۳ متر و ۹۰ سانتی متر دوومیدانی‌کاران به مدال برنز رسیدند. آنجا حتی با ۴ متر طلا و نقره گرفتند. عددی که زدم شانس مدال بود. هرچقدر بیشتر می‌پرم باید بیشتر اعزام شود، نه آنکه ورودی مسابقات را زیاد کنند تا سخت‌تر به رقابت‌ها بروم.

میرزاطبیبی خاطرنشان کرد: با افشین داوری صحبت کردم و گفت که باید ۴ متر به بالا بپرم تا اعزام شود و حرف وی درست بود زیرا مسابقه‌ای نبوده تا بتوانم رکورد بزنم. تیم ملی دوومیدانی از مرداد ماه بسته شده و فرصت آن را نداشتم. باید به من فرصت بیشتری می‌دادند و توجه بیشتری به من می کردند.

وی گفت: کلا سطح دوومیدانی ما نسبت به کشورهای دیگر به مرور زمان پایین‌تر آمده است. در هر صورت از سال ۲۰۱۵ که رکوردشکنی کردم، بالای ۴۰ بار رکورد ملی را زدم؛ اما نگاه ویژه‌ای به من نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha