پرونده‌ای دیگر از خشونت پلیس فرانسه؛ پنج افسر به زندان محکوم شدند

تهران- ایرنا- دادگاهی در فرانسه پنج افسر پلیس این کشور از یک تیپ محلی در بخش "پانتَن" (Pantin) واقع در شهرستان "سن-سن-دُنی" (Seine-Saint-Denis) را به دلیل انجام جرایمی همچون اعمال خشونت، به تحمل یک سال زندان محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه لو فیگارو روز پنجشنبه با انتشار این خبر اعلام کرد که افسران یاد شده به دلیل مواردی همچون اعمال خشونت و شکستن دست با باتون، ارایه گزارش‌های نادرست و بازرسی‌های غیرقانونی شبانه به زندان محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، پلیس‌های محکوم شده در این دادگاه بین ۳۰ تا ۴۸ سال سن دارند و متهم ششم پرونده تبرئه شده است.

تمایل به استفاده از اسلحه شوکر برقی، ضرب و شتم و پرتاب گاز اشک‌آور از دیگر اتهام‌های محکومان این پرونده اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، اعمال خشونت لفظی و فیزیکی، بخش جدایی‌ناپذیر عملکرد پلیس فرانسه و نتیجه اجرای دهه‌ها آموزش و حمایت قانونی است و سالانه افراد و معترضان زیادی را قربانی وحشیگری خود می‌کند.

نمونه ملموس خشونت ژاندارم‌های فرانسوی را اوایل تیرماه امسال در قتل خونسردانه یک نوجوان ۱۷ ساله به نام نائل (Nahel) آنهم در روز روشن و به دست پلیس و ارایه گزارش دروغ از این واقعه، می‌توان مشاهده کرد.

این قتل به خیزش گسترده شهروندان فرانسوی علیه خشونت پلیس این کشور انجامید و مدت‌ها فرانسه را در موجی از ناآرامی و تنش فرو برد و آتش خشم شهروندان را به عطش انتقام تبدیل کرد.

این شرایط باعث شد که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مجبور به تشکیل «هسته بحران بین‌وزارتی» شود و با استقرار ۴۵ هزار نیروی پلیس و ژاندارم، خودروهای زرهی، بالگرد و پهپاد، در خیابان‌ها و آسمان این کشور، معترضان را سرکوب و آنچه نظم می‌نامید را بر جامعه تحمیل کند.

لازم به یادآوری است که رئیس بازرسی کل پلیس ملی فرانسه (IGPN) در تاریخ ۱۲ ژوئیه (۲۱ تیر) از تشکیل دست‌کم ۲۱ پرونده تحقیق در زمینه اقدامات پلیس این کشور در جریان تظاهرات و ناآرامی‌های پس از مرگ نائل خبر داده بود؛ رقمی که بر اساس گزارش‌های اخیر هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha