۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۱۹
کد خبر: 85228893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره نخستین شهید ارتش و ۵۷ شهید خورنگان فسا برگزار شد

شیراز - ایرنا - یادواره ۵۷ شهید روستای "خورنگان" از توابع شهرستان فسا همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهید "غفار غلامی" اولین شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس و شهید "حسین جمالی" نخستین شهید مدافع حرم شهرستان فسا از اهالی روستای "خورنگان" شهرستان فسا هستند.

یادواره ۵۷ شهید گلگون کفن روستای خورنگان از توابع بخش نوبندگان شهرستان فسا با حضور خانواده شهدا و صدها نفر از مردم نوعدوست و شهید پرور منطقه در حسینیه اعظم این روستا برگزار شد.

همزمان با فرارسیدن ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اهالی روستای خورنگان با برگزاری مراسم یادواره ۵۷ شهید این روستا، از صبر و استقامت خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان تمجید کردند و با گلباران گلزار شهدای روستا، با آرمان های شهدا و امام شهدا عهد و میثاقی دوباره بستند.

روستای خورنگان که در ۳۰ کیلومتری شهرستان فسا قرار دارد ۲۵۰رزمنده، ۵۷ شهید، ۸۵ جانباز و ۲ آزاده تقدیم میهن اسلامی ایران کرده است.

یادواره نخستین شهید ارتش و ۵۷ شهید خورنگان فسا برگزار شد

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) فسا در این آیین یادواره اظهار کرد: شهادت یکی از حقایق قرآنی است و امروز بایستی در راه حفظ آرمان‌های شهدا به عنوان الگوهای ایثار بکوشیم.

حجت الاسلام مجتبی عاطفت تصریح کرد: لازم است سیره و منش بزرگوارانه و دلیرانه شهیدان در جامعه به درستی تبیین شود تا برای آیندگان سرمشق دفاتر تاریخ قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهیدان در زمان انقلاب اسلامی و دوران رشد و نمو این درخت تنومند مقامی عظیم و والا داشته‌اند و بدانیم که روح پاک آنها شاهد و ناظر بر اعمال ما است.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: پیام همه شهیدان به خواهران ایران زمین، حرکت در مسیر فرهنگ حجاب و پیروی از ولایت است که این رمز پیروزی حق علیه باطل خواهد بود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha