گام اول سامانه پنجره واحد خدمات بومی استان مازندران رونمایی شد

ساری- ایرنا- گام اول سامانه پنجره واحد خدمات بومی استان مازندران (ثبت و پاسخ به استعلامات) به منظور یکپارچه سازی ارائه خدمات، توسعه اقتصاد دیجیتال و اشتغال در استان مازندران رونمایی شد.

به گزارش شامگاه پنجشنبه خبرنگار ایرنا، با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران و تلاش های اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فاز اول سامانه پنجره واحد خدمات بومی استان (ثبت و پاسخ به استعلامات) بمنظور یکپارچه سازی ارائه خدمات، توسعه اقتصاد دیجیتال و اشتغال در استان مازندران رونمایی شد.

در این مراسم که در جلسه شورای اداری استان مازندران برگزار شد، احمد وحیدی، وزیر کشور با اشاره به اهمیت ایجاد این سامانه، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک زمینه ساز ایجاد دولتی هوشمند خواهد بود و سهم بسزایی در کاهش وقت، سهولت و دسترسی آسان مردم به خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی و در نتیجه افزایش رضایتمندی جامعه خواهد داشت.

وزیر کشور پیاده سازی سامانه خدمات الکترونیک بومی استان را موجب تسلط استاندار استان به تمامی فرآیندها و فعالیت های دستگاه های اجرایی در حوزه ارائه خدمات دانست و افزود: دسترسی مدیران عالی استان به داشبورد مدیریتی و شفافیت فعالیت های دستگاه های اجرایی در ثبت و پاسخ به استعلامات زمینه ساز جلوگیری از فساد و از جمله شایستگی های استقرار سامانه یادشده است. اجرای پروژه پنجره واحد بومی استان بنا به تاکید استاندار مازندران در دو فاز استعلامات بین دستگاهی و صدور مجوز ها توسط شرکت پاسارگاد آریان (فناپ) از تاریخ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در استان مازندران به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران و نظارت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان آغاز شد و پس از هماهنگی های لازم، برگزاری نشست های آموزشی توجیهی با دستگاه های اجرایی، فاز نخست آن با حضور وزیر کشور رونمایی شد. ثبت درخواست و پیگیری غیر حضوری متقاضیان استعلامات از دستگاه های اجرایی، احراز هویت الکترونیکی کاربران در سامانه، ایجاد کارتابل شخصی و محرمانه، ثبت استعلامات بر اساس کد ملی متقاضیان، استفاده از امضاء الکترونیکی، مدیریت دسترسی و اطلاع رسانی از طریق پیامک به کاربران و …. از جمله مزایای استقرار سامانه پنجره خدمات الکترونیک بومی در استان مازندران می باشد و تا کنون برای ۷۲ دستگاه اجرایی در استان مازندران در سامانه مذکور تعریف کاربری شده و ۱۲۰۰ کاربر در این سامانه ثبت نام نمودند.

این آیین با حضور وحیدی وزیر کشور، حسینی پور استاندار مازندران، معاونین استاندار، مدیران ستادی استانداری مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با اجرای این پروژه و فرمانداران ۲۲ گانه شهرستان ها، با دستور وزیر کشور در سفر یکروزه به مازندران برگزار و سامانه مذکور رسماً آغاز بکار کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha