۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85229160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سمنان: جوانان مراقب برنامه‌های شوم دشمن باشند

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دشمنان اهداف شوم خود را از طریق نفوذ بر افکار جوانان کشورمان برنامه‌ریزی کرده‌اند و این عزیزان باید مراقب برنامه‌های دشمنان باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: سال گذشته در چنین روزهایی شاهد نقشه‌های شوم دشمنان بودیم که می‌خواستند نظام جمهوری اسلامی را به خیال خودشان ساقط و تجزیه کنند، اما با بصیرت و همراهی نکردن مردم، در رسیدن به اهداف خود ناکام شدند.

وی ادامه داد: البته بدون شک مشکلاتی در کشورمان وجود دارد که باید با همت مسوولان رفع شود و دولت سیزدهم در این مسیر گام‌های بلندی برداشته است.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه در ناآرامی‌های سال گذشته ۲ دسته حضور داشتند، یادآور شد: یک عده جیره‌خواران دشمن بودند که مردم آنان را از صحنه خارج کردند و دیگری، افرادی بودند که به اصطلاح در اوایل جوگیر شدند و در ادامه به اشتباه خود پی بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری رسوایی و درگیری‌های مخالفان نظام جمهوری اسلامی با یکدیگر تصریح کرد: آنان که بر سر ریاست آینده کشور بدون هیچ برنامه‌ای با یکدیگر مشکل دارند، چگونه می‌خواهند کشور را به فرض محال اداره کنند!؟ دشمن به دنبال تجزیه است و حتی اگر فردی انقلابی نباشد با تجزیه مخالف است.

وی با بیان اینکه اگر فردی اعتراض و شبهه‌ای دارد مسوولان وظیفه پاسخگویی دارند، این پرسش را هم مطرح کرد که اگر به فرض محال دشمن به هدفش برسد آیا به شبهه‌ها پاسخ داده می‌شود!؟

خطیب جمعه سمنان با یاداوری دیدار هفته گذشته جمعی از قشرهای مختلف مردم سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب گفت: این دیدار بسیار صمیمی با حضور قومیت‌ها و مذاهب مختلف برگزار و بر دشمن‌شناسی و بصیرت مردم تاکید شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: خواسته مردم استان سمنان هم دیدار با رهبر معظم انقلاب با هدف تجدید بیعت ایشان است که امیدواریم محقق شود.

خطیب جمعه سمنان در بخش دیگری، با اشاره به سالروز شهادت امام رضا (ع) و بیان اینکه بزرگترین لقب آن حضرت عالم آل محمد (ص) است، گفت: فرهیختگان و دانشمندان باید در زمینه معارف امام رضا (ع) بیش از پیش فعالیت علمی و پژوهشی انجام دهند.

وی با اشاره به خیل عظیم زائران علی بن موسی الرضا (ع) تصریح کرد: زیارت امام معصوم باید با افزایش معرفت همراه باشد و اگر چنین شود گناه دور می‌شود؛ فرهنگ رضوی همان مکتب رسول خدا (ص) و مولای متقیان حضرت امام علی (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره اهمیت زیاد توجه به داشتن تقوا تصریح کرد: تقوا ریشه همه مطالب نماز جمعه و سایر امور دینی و اجتماعی است و اگر موفق به رعایت آن شویم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه زلزله و سیل اخیر در ۲ کشور اسلامی مراکش و لیلی عبرت‌آور است، گفت: باید به مقاوم‌سازی توجه بیشتری شود؛ موضوعی که در جمهوری اسلامی ایران توجه مناسبی به آن شده و باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی از چندین دهه مجاهدت حجت‌الاسلام سیدعیسی طباطبایی در کشورهای مختلف که هم‌اکنون به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور لبنان فعالیت دارد، تجلیل کرد.

وی همچنین با تبریک انتخاب سمنان به عنوان یکی از ۱۲ شهر نامزد پایتختی کتاب کشور، اظهار امیدواری کرد که این مهم نهایی و برگ زرین دیگری به افتخارات این خطه فرهنگی اضافه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha