معاون وزیر: کمبود معلم و فضای آموزشی چالش اجرای پروژه  "مهر" در کشور است

یاسوج-ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در پاسخ به چالش مهم اجرای پروژه مهر در کشور گفت: کمبود معلم و فضای آموزشی مناسب از چالش های مهم اجرای این پروژه در استان های مختلف است.

به گزارش ایرنا، به منظور هر چه مطلوب برگزار شدن آغاز سال تحصیلی و آماده شدن مدارس، هر ساله، بسته به مناطق و مدارس آموزش و پرورش، این پروژه از سوی روسای ادارات در مدارس شکل اجرا می گیرد و به همین منظور در سطح ادارات و مدارس ستادی تحت عنوان ستاد پروژه مهر تشکیل می شود تا این پروژه به نحو احسن مدیریت شده و اجرایی شود.

"علیرضا عبدی" روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: امسال نسبت به سال های گذشته در بازسازی مدارس کارهای خوبی انجام شد اما در عین حال کمبودهایی نیز وجود دارد.

عبدی در پاسخ به سئوالی درباره برنامه های آموزش و پرورش برای رفع کمبود فضای آموزشی در استان به خصوص مرکز آن (یاسوج) که سرانه آموزشی ۳.۳ درصد است تصریح کرد: کمبودهای مهم و نامطلوب فضای آموزشی استان به خصوص یاسوج به وزیر اطلاع داده می شود تا اقدامات لازم انجام شود.

وضعیت فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد به خصوص شهر یاسوج بحرانی است چرا که در برخی از کلاس های درس تعداد دانش آموزان به بیش از ۴۰ نفر افزایش می یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پیش تر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سرانه آموزشی شهرستان بویراحمد به خصوص شهر"یاسوج"، حدود سه متر مربع است و با توجه به مهاجرپذیری مرکز استان و کمبود فضای آموزشی در این شهر، اولویت نوسازی مدارس استان تلاش برای رفع این مشکل است.

"سید رضا حسینی نیک" اضافه کرد: کمبودهای فضای آموزشی علاوه بر مرکز شهر،در حاشیه های آن همانند "بَلهزار"، "مادوان" و "سرآبتاوه" را در بر می گیرد.

در آیین بازگشایی مدارس کهگیلویه و بویراحمد پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور قرائت شد.

بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف و افزون بر ۱۴ هزار معلم در استان، روز شنبه همزمان با دیگر سراسر کشور برای آغاز سال تحصیلی جدیدی راهی کلاس‌های درس شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha