۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۴:۳۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85229453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقابله پهپادهای روسیه با آتشباری توپخانه اوکراین

۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۴:۳۰
کد خبر: 85229453
مقابله پهپادهای روسیه با آتشباری توپخانه اوکراین

تهران- ایرنا- یک مقام نظامی اوکراین گفت که مقابله و کارکرد پهپادهای «لانست» روسیه حملات توپخانه‌ای اوکراین را با مشکل روبه رو کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، یوری پاتسکان مدیر بخش توپخانه و راکتی نیروهای مسلح اوکراین جمعه گفت: ما نمی‌توانیم از قابلیت مانور خود استفاده کنیم.

وی افزود که لانست‌های روسیه باعث شد که ارتش اوکراین تسلیحات خود را از این پهپادها پنهان کند.

یوری ساک مشاور وزیر دفاع اوکراین پیشتر گفته بود که نیروهای مسلح کی یف برای مقابله با پهپادهای لانست روسیه نیاز مبرمی به فناوری غربی دارند.

وی افزود: منابع اطلاعاتی ما گزارش می‌دهند که روسیه برای آسیب رساندن به تجهیزات نظامی اوکراین سرمایه‌گذاری بیشتری را در تولید این پهپادها آغاز کرده است.

ساک گفت گفت: ما در روز دستکم یک یا ۲ فروند از این لانست‌ها را ساقط می‌کنیم اما متاسفانه ۱۰۰ درصد قابل رهگیری نیستند.

این مقام اوکراینی توضیح داد که لانست محموله انفجاری نسبتاً کوچکی را حمل می‌کند که از ۱.۵ تا پنج کیلوگرم متغیر است.

رویترز نوشت: با این حال، علیرغم این که لانست قدرت کمتری نسبت به گلوله توپخانه یا اکثر راکت ها دارد، به نظر می رسد می تواند خسارات قابل توجهی وارد کند.

بنِت عضو ارشد مرکز امنیت آمریکای نوین گفت که جدیدترین مدل لانست، موسوم به لانست ۳، می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر (۳۰ مایل) پرواز کند و این باعث می‌شود که بهتر از هر پهپاد انتحاری روسی، به اهدافی در اعماق خطوط اوکراین حمله کند.

رویترز نوشت: پهپادهایی مانند لانست که در ارتفاع پایین و آهسته پرواز می کنند، سامانه های دفاع هوایی سنتی را که برای رهگیری اهداف سریع با نشانه حرارتی بزرگتر ساخته شده اند، دچار اشتباه می کنند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha