زارع انتقام گرفت و نسخه آکگل را پیچید

تهران - ایرنا- امیرحسین زارع آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم در نیمه نهایی این وزن در جهای بلگراد حریف نامدار خود از ترکیه را شکست داد و به فینال راه یافت.

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان نخستین مرحله از انتخابی المپیک پاریس روزهای ۲۵ تا ۲۸ شهریور ماه در بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزار می‌شود.

این پیکارها امروز (شنبه) در اوزان ۶۱، ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم در سالن ورزشی اشتارک آره‌نا شهر بلگراد پیگیری شد. مراحله نیمه نهایی این چهار وزن از ساعت ۱۸:۱۵ به وقت ایران آغاز شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف دارنده نقره و برنز امیدهای جهان از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

زارع در این مرحله همچون سال گذشته به مصاف طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه رفت و با یک کشتی حساب شده توانست با نتیجه ۴ بر صفر حریف نامدار خود را شکست دهد و ضمن انتقام شکست سال گذشته به فینال راه یابد.

زارع فردا یکشنبه در مبارزه فینال باید به مصاف گنو پتریاشویلی از گرجستان برود که سابقه پیروزی برابر او را دارد.

تیمهای ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا از در ۳ وزن فینالیست هستند.

اسامی نفرات راه یافته به فینال مسابقات ۴ وزن نخست به شرح زیر است:

۶۱ کیلوگرم: ویتالی آروجایو (آمریکا) – عباس گادژی ماگومدوف (روسیه)
۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (ایران) – زاین رترفورد (آمریکا)
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (ایران) – دیوید تیلور (آمریکا)
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (ایران) – گنو پتریاشویلی (گرجستان)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha