۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85230177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگور و گلابی گلخانه‌ای برای نخستین بار در ابهر تولید می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ابهر خبر داد که برای نخستین بار، تولید انگور و گلابی به صورت گلخانه ای در این شهرستان انجام می‌شود.

حسن مولایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای اجرای طرح کشاورزی نوین قرار است که در هفت هکتار انجام شود.
وی با بیان اینکه طرح پرورش انگور و گلابی در فاز نخست در سه هکتار از باغ‌های روستای «نورین» انجام می‌شود، اضافه کرد: این طرح به صورت آزمایشی در حال اجراست و در صورت موفقیت سطح زیر کشت آن بیشتر خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه اجرای این طرح، مزایای زیادی نسبت به روش سنتی دارد، افزود: امکان تولید میوه خارج از فصل، تولید میوه نوبرانه قبل از بازار، مقاومت بالای میوه در برابر سرمازدگی و کاهش استفاده از سموم از جمله مزایای این نوع تولید میوه است.
وی ادامه داد: از دیگر مزایای اجرای این طرح، کاهش مصرف آب، صرفه اقتصادی بالا و کاهش عوارض ناشی از مخاطرات طبیعی از جمله باد شدید، تگرگ و سرمازدگی است.
مولایی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ابهر در حوزه تولید انگور، بیان کرد: در حال حاضر این شهرستان قطب تولید انگور در استان است و قطعا استفاده از این روش در افزایش تولیدات آن، کمک شایانی خواهد کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: در حال حاضر شهرستان ابهر با هشت هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت انگور، قطب تولید این محصول در استان است.
شهرستان ابهر با سه هزار و ۳۶۲ کیلومتر مربع مساحت از نظر وسعت، دومین شهرستان استان بعد از زنجان است.
این شهرستان از شمال به شهرستان سلطانیه، از شمال شرقی و جنوب به استان قزوین و از غرب به شهرستان خدابنده محدود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha