۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85250016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایستگاه تحقیقات دیم خدابنده بخش دوتپه راه‌اندازی شد

زنجان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: ساختمان جدید ایستگاه تحقیقات دیم خدابنده وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان راه‌اندازی شد.

علیرضا اسدالهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه در راستای زمینه سازی برای کشاورزی دانش بنیان و توسعه کشت محصولات زراعی در دیمزارها فعالیت می کند.

وی ادامه داد: انجام تحقیقات، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و فعالیت های آموزشی و ترویجی بر روی ارقام جدید و به‌نژادی و به‌زراعی غلات و حبوبات دیم متناسب با شرایط محیطی منطقه‌ای در راستای تأمین امنیت غذایی از دیگر اقداماتی است که در این ایستگاه انجام می‌شود.

اسداللهی گفت: با توجه به اهمیت و سطح زیر کشت غلات آبی و دیم در دیمزارهای شهرستان و لزوم دسترسی به ارقام پرمحصول و مقاوم به تنش‌ها به ویژه سرما و خشکی، انجام تحقیقات به نژادی و انتخاب راهکاری مناسب برای دیمزارهای استان یکی از ضروریات است.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده در حوزه تولید محصولات کشاورزی ظرفیت‌های بسیاری دارد، گفت: خدابنده در بحث غلات، نیمی از ظرفیت تولید استان را بر عهده دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده همچنین به ارقام جوی کشت شده در شهرستان خدابنده اشاره کرد و ادامه داد: ارقام محلی، بهمن و آبیدر از جمله ارقام مورد استفاده کشاورزان این شهرستان در کشت محصول جو به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha