هشت کوره زغال غیرمجاز در مناطق جنگلی باشت تخریب شد+ فیلم

گچساران- ایرنا- رئیس ادراه منابع طبیعی و ابخیزداری باشت گفت: با دستور قضایی و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی، به استناد قانون حفاظت و بهره برداری، هشت کوره زغال غیرمجاز در مناطق جنگلی این شهرستان تخریب شد.

مهراب عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از تخریب این کوره های غیر مجاز را صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: این کوره‌های تولید زغال

در مناطق جنگلی حوزه خامی این شهرستان از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی باشت کشف شد.

وی تصریح کرد: ۲ هزار کیلوگرم هیزم از این تعداد کوره‌های زغال کشف شده است.

عبدی با بیان اینکه یک متخلف تاکنون در این زمینه شناسایی شده است، ابراز کرد: در صورت شناسایی افرادی که اقدام به تولید زغال کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین با ورود مستقیم دستگاه قضایی و با همکاری نیرو انتظامی از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ کوره‌ تولید زغال در مناطق مختلف این شهرستان امحاء و در این زمینه ۱۲ نفر شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند.

عبدی تصریح کرد: زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط از مهمترین عوامل تخریب عرصه های منابع طبیعی بخصوص عرصه های جنگلی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت از تلاش و همکاری دادستان،نیروهای انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.

به نقل از کارشناسان گسترده بودن جنگل‌ها، کمبود نیروهای حفاظتی در کنار وجود بازار سیاه پر رونق زغال و ضعف فرهنگی از عوامل مؤثر در قاچاق چوب است.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهمترین گونه‌های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان است.

شهرستان ۲۴ هزارنفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha