۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85230587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مطالعات آب شرب شهرها و روستاهای خراسان جنوبی تامین مالی شد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از تامین مالی انجام مطالعات تامین آب شرب میان مدت شهرها و روستاهای این استان پس از هشت سال خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، عباس سارانی روز یکشنبه در تشریح این خبر گفت: توجه ویژه دولت سیزدهم به تامین زیرساخت‌ها در انجام مطالعات تامین آب شرب میان مدت شهرها و روستاهای خراسان جنوبی مناطق محروم و مرزی استان موجب شد پس از هشت سال شاهد تامین منابع مالی انجام مطالعات آب شرب میان مدت شهرها و روستاهای استان در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۳ کشور باشیم.

وی افزود: برخی شهرها و روستاهای خراسان جنوبی بعد از ۲ دهه خشکسالی متوالی و برداشت بیش از حد از منابع آب زیر زمینی، با کمبود منابع آبی و افت شدید سطح آب مواجه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت در شهرستان‌های قاینات و زیرکوه، انجام مطالعات آب شرب میان مدت با هدف تامین آب مورد نیاز شهرها و روستاهای این شهرستان‌ها برای تثبیت جمعیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: توجه دولت سیزدهم به تامین زیرساخت‌ها در مناطق محروم و مرزی استان موجب شد تا تسریع در صدور مجوز برای تخصیص اعتبار برای اجرایی شدن پروژه در سفر اول رئیس جمهور به استان تصویب شود.

سارانی ادامه داد: هدف از انجام این مطالعات، تامین آب میان مدت شهرهای قاین، حاجی آباد، اسفدن، زهان و قهستان و ۱۴۶ روستای محدوده مطالعاتی شاهرخت در منطقه تجنود و آهنگران است.

وی با اشاره به انجام مطالعات آب شرب میان مدت شهرهای درمیان، طبس و فردوس گفت: این مطالعات با هدف شناخت منابع آب سطحی و زیرزمینی منطقه، بررسی مصارف و نیازها و ارائه پیشنهادهایی برای نحوه تامین آب، خطوط جمع آوری و انتقال آب، استفاده بهینه از منابع موجود، جلوگیری از پدیده فرونشست زمین و مهاجرت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم تاکنون مطالعات آب شرب درمیان انجام شده و طرح در مرحله بررسی و تصویب است.

وی افزود: همچنین ۸۵ درصد مطالعات جامع آبرسانی به فردوس و ۸۵ درصد مطالعات آبرسانی به شهر طبس نیز انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha