۷۱۳ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش کرمان  شد

کرمان - ایرنا - همزمان با ارتباط تصویری آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در مراسمی سراسری روز یکشنبه ۷۱۳ کلاس درس نیز تحویل آموزش و پرورش استان کرمان شد که در این خبر به جزییات آن اشاره می شود.

به گزارش ایرنا ۷۱۳ کلاس درس در قالب ۱۴۶ پروژه آموزشی که مساحت آن ۱۱۷ هزار مترمربع اعلام شده امروز در کرمان به بهره برداری رسید که عمده آنها به شکل خیرساز و با مشارکت دولت بوده است.

شمار دانش آموزان در استان کرمان ۶۰۰ هزار نفر است.

آنطور که روابط عمومی استانداری کرمان اعلام کرده، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در همایش مدیران مدارس استان کرمان گفت: آینده کشور در گرو تعلیم و تربیت و کاری است که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و کوتاهی در این بخش، جامعه را متضرر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کوچکترین تصمیم آموزش و پرورش در جمع زیادی دانش‌آموز و خانواده تاثیر دارد افزود: موفقیت‌های دانش‌آموزان کرمانی در آزمون سراسری، مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی، افتتاح ۶۰۰ کلاس درس، افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش، در کنار استفاده از ظرفیت‌های دیگر این حوزه قابل تقدیر است.

استاندار کرمان گفت: آینده کشور در گرو تعلیم و تربیت و کاری است که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و کوتاهی در این بخش، جامعه را متضرر خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌سازی در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم، تاکید کرد: هر اندازه معلمین قوی داشته باشیم، آینده بهتری را شاهد خواهیم بود.

فداکار با اشاره به تکمیل و افتتاح پروژه های نیمه تمام خیری و مصوبات سفر رییس جمهور به استان کرمان گفت: بیشترین تخصیص اعتبار در حوزه آموزش و پرورش در مصوبات سفر در کل کشور به این اداره کل تخصیص یافت که در این راستا کرمان رتبه اول کشور را کسب کرد به طوری که با جذب اعتبارات تخصیصی سال گذشته و جاری شاید نوسازی مدارس کرمان نخستین دستگاهی باشد که پروژه ناتمام ندارد.

به گزارش ایرنا مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز در این مراسم گفت: امسال تعداد ۱۴۶ پروژه آموزشی با ۱۱۷ هزار متر مربع، تعداد ۷۱۳ کلاس درس در استان کرمان به بهره برداری می رسد.

رضا هدایتی ادامه داد: در این دولت و با سفری که ریاست جمهوری به استان کرمان داشتند تخصیص اعتباری برای پروژه های آموزشی نیمه تمام خیری که چندین سال به دلیل نبود بودجه از سهم دولت باقی مانده بود، صورت گرفت و این پروژه ها تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به وجود حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز در استان اضافه کرد: با بهره‌برداری از ۸۰۰ کلاس درس ۰.۱ متر مربع به ازای هر دانش آموز به سرانه آموزشی استان افزوده می‌شود و تا پایان سال(افتتاح هزار و ۵۰۰ کلاس درس) این عدد به ۰.۲ مترمربع خواهد رسید.

همایش مدیران مدارس سراسر کشور با ارتباط تصویری آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور در تالار دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

۷۱۳ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش کرمان  شد

همچنین در این مراسم از دانش‌آموزان کرمانی حائز رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۲ تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha