۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبر: 85231207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانال آب‌آور سد گیلارلوی گرمی مغان لایروبی می‌شود

۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبر: 85231207
کانال آب‌آور سد گیلارلوی گرمی مغان لایروبی می‌شود

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی مغان گفت: عملیات لایروبی ۱۶ کیلومتر از کانال آب‌آور سد گیلارلو با هدف ذخیره‌سازی آب در پشت این سد در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رضا بدرزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات پاکسازی و لایروبیِ کانال‌ها، بندهای آبگیر، کالورت‌ها و مسیل‌های منتهی به دریاچه گیلارلو در آستانه ورود به نیمه دوم سال و آغاز سال آبی جدید و احتمال بارش‌های پاییزی با هدف ذخیره‌سازی سیلاب‌های احتمالی ناشی از بارش‌های پیش‌بینی شده، در سد گیلارلو انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۲ میلیارد ریال برای لایروبی این کانال هزینه خواهد شد، افزود: علاوه بر لایروبی کانال و بندهای آبگیر، زیرسازی قسمت‌های تخریب شده کانال، شن‌ریزی و تسطیح جاده دسترسی و مرمت و بازسازی دریچه‌های آبگیر نیز انجام خواهد گرفت.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی اضافه کرد: در جریان سیلاب‌های فصل بهار کانال آب‌آور سد گیلارلو به‌دلیل انباشت حجم عظیمی از رسوبات مسدود شده بود که لایروبی آن برای آبگیری به‌موقع و هدایت سیلاب‌های احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

بدرزاده هدف از احداث سد گیلارلو را تامین نیاز آبی اراضی زیرپوشش شبکه ، تامین اهداف گردشگری و تفریحی محدود سد، تامین نیاز آبی شهرک گلخانه‌ای و صنعتی، توسعه طرح قایقرانی و پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری داخل مخزن ذکر کرد.

به گفته رئیس اداره منابع آب گرمی در حال حاضر موجودی آب سد گیلارلو سه و هفت دهم میلیون مترمکعب می‌باشد که امکان آبگیری سد تا هشت و نیم میلیون متر مکعب وجود دارد.

شهرستان گرمی مغان در شمال استان اردبیل واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha