فرماندار گرمی: دستگاه‌های اجرایی بارش‌های سیل‌آسای پاییزی را جدی بگیرند

اردبیل - ایرنا - فرماندار گرمی مغان با اشاره به احتمال بارش‌های سیل‌آسای پاییزی در این شهرستان بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای مقابله و کاهش خسارت‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، حسین مولایی روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گرمی اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، بارندگی‌های متعددی در فصل پاییز به وقوع خواهد پیوست ، بنابراین ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار و وارد شدن خسارت‌های احتمالی به تکالیف خود در لایروبی رودخانه‌ها عمل کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته تجربه تلخ سیل را در شهرستان گرمی داشتیم‌ ، از این‌رو باید تمامی دستگاهای اجرایی اقدامات لازم برای قبل از وقوع سیلاب را مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال بارش سیل‌آسا، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های پرخطر و سیل‌خیز این شهرستان نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی است تا از وقوع حوادث ناگوار و خسارات احتمالی در گرمی پیشگیری شود.

مدیران به وظایف خود در مقابله با سیلاب به‌درستی عمل کنند

روح‌الله عدلی ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی نیز در این نشست با تشریح مبانی حقوقی بستر و حریم رودخانه‌ها گفت: بر اساس بندهای ۲ و ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و همچنین مواد یک و هشت قانون پیشگیری و مبارزه با خطر سیل ، لایروبی ، تنظیف و حفظ شهر از خطر سیل در محدوده شهر بر عهده شهرداری‌ها و طبق بند ۳۰ در محدوده روستا بر عهده دهیاران می‌باشد.

وی از مدیران خواست به وظایف قانونی خود در لایروبی رودخانه‌ها با هدف جلوگیری از سیلاب به‌درستی عمل کنند.

رضا بدرزاده ، رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی هم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت منابع این شهرستان گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اقدامات خوبی در مورد لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها انجام داده و بخشی از این برنامه‌ها نیز در دست اقدام است.

وی افزود: تاکنون ۱۶ کیلومتر از کانال آب‌آور سد گیلارلو لایروبی شده و آماده آبگیری سد گیلارلو در صورت وقوع احتمالی بارندگی در منطقه هستیم.

شهرستان گرمی مغان در صد کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.

خردادماه امسال در اثر جاری شدن سیل در منطقه برزند گرمی مغان یک نفر جان باخت و پنج نفر دیگر نیز مفقود شدند ، در این سیل همچنین جاده گرمی _ بیله‌سوار برای ساعاتی مسدود و بر اثر تخریب تاسیسات آبرسانی آب شهر گرمی و تعدادی از روستاها به‌مدت یک هفته قطع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha