۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85231209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه بحران فوکوشیما/ کره جنوبی آزمایش تشعشعات آب دریا را گسترش می‌دهد

تهران – ایرنا - وزیر اقیانوس‌های سئول گفت که کره جنوبی برای کاهش نگرانی‌های عمومی در مورد رهاسازی آب های آلوده ژاپن از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس، آزمایش‌های تشعشعات خطرناک آب دریا را با افزودن نقاط بیشتر، افزایش می دهد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، در ماه تیر کره جنوبی آزمایش تشعشعی اضطراری بر روی نمونه هایی از مجموع ۷۵ مکان ساحلی در شرق، غرب و جنوب کره جنوبی و همچنین آب های جزیره جنوبی ججو آغاز کرد. این آزمایش ها یک ماه قبل از انتشار آب های آلوده جنجالی نیروگاه فوکوشیما توسط ژاپن صورت گرفت.

چو سونگ هوان، وزیر اقیانوس های کره جنوبی، در جریان بازدید از یک نقطه آزمایشی در شهر بندری بوسان به خبرنگاران گفت: "ما نقاط مورد نظر را انتخاب کردیم، زیرا انتظار می رود آب های آلوده آزاد شده با توجه به جریان دریا انتشار یابند. البته برای اطمینان بیشتر از ایمنی مکان های بیشتری را به لیست اضافه خواهیم کرد، به ویژه در دریای شرقی. "

ادامه بحران فوکوشیما/ کره جنوبی آزمایش تشعشعات آب دریا را گسترش می‌دهد


وی افزود: کره جنوبی علاوه بر ۷۵ نقطه در آب های سرزمینی، در ۳۳ نقطه از مناطق دورتر آزمایش های تشعشعی انجام داده است و در نظر دارد سال آینده تعداد نقاط آزمایش را به حدود ۲۵۰ نقطه برساند.

سئول همچنین یک بازرسی فشرده ۱۰۰ روزه را از ماه شهریور برای علامت گذاری کشور مبدا محصولات غذاهای دریایی وارداتی انجام داده است تا نگرانی های ایمنی عمومی را برطرف کند.

بر اساس داده های دولت کره، در ماه شهریور، واردات غذاهای دریایی کره جنوبی از ژاپن با ۳۴.۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۷.۸۱ میلیون دلار رسید که کمترین رقم ماهانه در دو سال اخیر است.

کره جنوبی در سال ۲۰۱۳ و در پی حادثه سال ۲۰۱۱ واردات غذاهای دریایی را از هشت استان ژاپن در نزدیکی فوکوشیما به دلیل نگرانی از میزان تشعشعات آنها ممنوع کرد و متعهد شد محدودیت های واردات را حفظ کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha