۲۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس در کرمان پیش‌بینی شده است

کرمان - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله کرمان گفت: بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه‌ برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان پیش‌بینی شده و محوریت این برنامه‌ها ترویج مکتب شهید سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ احمد مرادی زاده روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌های گرامی داشت هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور و با رژه نیروهای مسلح در شهر کرمان آغاز می‌شود.

وی افزود: در ایام هفته دفاع مقدس جشن شکوه مقاومت و پایداری به مدت یک هفته در پارک مادر شهر کرمان برگزار و برنامه های متعددی همچون اجرای تئاتر، روایتگری و غیره نیز اجرا می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: نقش زنان ایثارگر در دوران دفاع مقدس نباید نادیده گرفته شود و این ایثارگرای تنها به جبهه ها محدود نبوده، همسران ایثارگران و جانبازان نیز نقش مهمی داشتند و دارند و یک شب از جشن شکوه مقاومت و پایداری به بانوان ایثارگر اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش کمک های مومنانه، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی، برگزاری شب شعر و خاطره و یادواره خانگی شهدا از جمله دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کرمان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: امسال در هفته دفاع مقدس تعداد ۴۳ فعالیت محوری و ۱۲۰ برنامه زیر مجموعه را در سراسر استان شاهد هستیم.

سرهنگ محمود مهدوی فر بیان کرد: طی هفته دفاع مقدس از ۶۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس و ۲۰ کتاب صوتی که از کتاب‌های منتشر شده در سال‌های گذشته بوده رونمایی می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، عطر افشانی مزار مطهر شهدا، حضور ۱۰۰ نفر از راویان دفاع مقدس برای روایتگری با رویکرد تبیینی در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، رونمایی از نرم‌افزار مقر ۴۱ و برگزاری برنامه‌های نقد کتاب نیز در هفته دفاع مقدس اجرا می شوند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز گفت: برای بیان واقعیات دوران دفاع مقدس باید بیشتر کار کنیم.

سرهنگ سید علی حسینی با بیان اینکه در تمامی برنامه های دفاع مقدس نیروی انتظامی حضور دارد بیان کرد: شرکت در رژه خودرویی و پیاده، تجلیل از پیشکسوتان نیروهای انتظامی در دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا برای هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است.

سرهنگ یعقوب کشاورز معاون هماهنگ کننده قرارگاه جنوبشرق ارتش نیز گفت: حضور یگان‌های نمونه ارتش در استان کرمان در رژه ۳۱ شهریور، غبارروبی گلزار شهدا، برپایی نمایشگاه کتاب، دیدار با خانواده شهدا، اعزام خانواده ایثارگران و پیشکسوتان به مشهد مقدس به صورت رایگان، برگزاری یادواره شهدا، مراسم عهد سربازی، ویزیت رایگان پیشکسوتان دفاع مقدس در بیمارستان امام حسین(ع)، برگزاری مسابقات ورزشی المپیاد بانوان ویژه خانواده ارتش، توزیع کمک‌های مومنانه و جهیزیه از جمله برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس در استان است.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha