بیش از ۳۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در کرمان برگزار می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه امسال هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی (ع) مقارن و چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با نام لشکر ۴۱ ثارالله همراه شده است گفت: ۴۱ برنامه محوری و بیش از ۳۰۰ زیربرنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس از فردا ۲۹ شهریور با شعار "ما مقتدریم" آغاز می شود افزود: دیدار اعضا ستاد دفاع مقدس با امام جمعه و استاندار کرمان در شمار نخستین برنامه های این هفته در کرمان است.

وی از ارتباط تصویری سراسری با رئیس جمهوری در ۳۰ شهریور سال جاری به عنوان دیگر برنامه هفته دفاع مقدس یاد کرد و اظهار داشت: ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با محوریت استاندار و ستادهای شهرستانی با محوریت فرمانداران در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: رونمایی از ۶۴ کتاب دفاع مقدس که از ابتدای سال جاری چاپ شده، ۲۰ کتاب صوتی، پنج مستند تولیدی صداوسیمای مرکز استان، پنج موشن گرافی شهدا و عملیات دفاع مقدس، پویانمایی شهید شیخ شعاعی و شهید یوسف الهی، ۲۵ اینفوگرافی حضور لشکر ۴۱ ثارالله در ۲۵ عملیات از برنامه های ۳۰ شهریور ماه در کرمان است.

وی ادامه داد: برنامه ها از ۳۱ شهریور بر اساس روزشمار هفته و محورهای چهل و یک گانه اجرا و گلزار شهدای کرمان و ۱۱۳ گلزار شهدای گمنام این استان با ۲۹۶ شهید گمنام غبارروبی می شود.

سرهنگ پاسدار مهدوی گفت: برپایی ایستگاه های سلامت، دیدار با خانواده شهدا، همایش تجلیل از ۶۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، نمایشگاه عکس و ملزومات جنگی، رزمایش کمک های مؤمنانه توسط مجموعه های، یادواره شهدای گمنام، تبیین عملیات ثامن الائمه در پنجم مهر ماه مقارن با اربعین حسینی در گلزار شهدا و تجلیل از سربازان نمونه از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: بازدید رایگان از موزه دفاع مقدس و رونمایی از آلبوم عکس سفر دیروز (تصاویر شهید سلیمانی در یکی از سفرهای راهیان نور به اتفاق رزمندگان دوران دفاع مقدس) نذر خون، شب شعر دفاع مقدس به عنوان دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمان نام برد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس پرچمدار عزت و سربلندی ملت است که به رغم توطئه های جهانی در کوران حوادثی چون بحران کرونا و غیره تحت سرسخت ترین تحریم ها مدال ایستادگی و ایثار بر گردن آویختند.

اجرای ۳۶ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در کرمان توسط قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش نیز گفت: قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش ۳۶ عنوان برنامه کلی برای هفته دفاع مقدس پیش بینی کرده است.

امیر عبدالرحمان ساسانیان فرد افزود: حضور در نمایشگاه تهران، یادوراه "کهنه سربازان" دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و پایوران ارتش در هفتم مهرماه در تالار صدف از جمله برنامه های قرارگاه مناطقه ای جنوبشرق طی هفته دفاع مقدس در کرمان است.

وی از برگزاری کنگره مجازی و گفتمان دفاع مقدس با محوریت فرامین مقام معظم رهبری، تجلیل از کادر درمان، نشست سه جانبه فرماندهان نظامی و انتظامی در استان، مصاحبه تلویزیونی، یادواره شهدای گمنام در کوی سازمانی هوانیروز به عنوان دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در کرمان یاد کرد و گفت: بازدید از موزه ذوالفقار ارتش در هفته دفاع مقدس از ساعت ۸ تا ۱۲ برای آحاد مختلف جامعه رایگان است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش ادامه داد: حضور مدافعان حرم نشان داد در لایه های پنهان جامعه و با وجود همه فشارهای فرهنگی در فضای مجازی و غیره صف های طولانی داوطلب برای دفاع از اسلام ناب به میدان آمدند و این یعنی خون رزمندگان و تلاش حاج قاسم و یارانش نتیجه داده و با سربلندی بیرون آمدیم.

توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در برنامه کار ناجا قرار دارد 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان کرمان نیز گفت: فرمانده ناجا توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس را در تمام رده‌های انتظامی در دستور کار دارد لذا برنامه‌های مختلفی را به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و زنده نگه‌داشتن روحیه ایثار و شهادت در طول سال در این استان برگزار می‌ کند.

سرهنگ سیدعباس مصطفوی افزود: رزمایش مقابله با مخلان نظم و امنیت در استان کرمان همزمان با هفته دفاع مقدس توسط نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: چهار شهید نیروی انتظامی از اول سال جاری تاکنون تقدیم انقلاب و نظام شده است که این افراد در درگیری‌های با اشرار در استان کرمان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی به دیدار با خانواده شهدا در هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدای سرباز به عنوان برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمان اشاره کرد.

وی تاکید کرد: بیش از 600 شهید نیروی انتظامی در استان کرمان وجود دارد.

۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه با عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha