۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85231378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نهبندان: امنیت از ثمرات استقلال و آزادی است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه نهبندان گفت: اقتدار، پیشرفت و امنیت مهمترین ثمرات استقلال و آزادی از دیدگاه قرآن محسوب می‌شود لذا انسان مومن نباید تحت سلطه دشمن استکباری باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور روز دوشنبه در مراسم تشییع پیکر شهیدان فراجا در نهبندان اظهار کرد: اصلی ترین شعار انقلاب، "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است و آنچه دوست و دشمن، مذهبی و غیر مذهبی بر آن اتفاق نظر دارند مسئله آزادی است که هر فردی از نگاه خودش این کلمه را تعریف کرده است.

وی افزود: تصور برخی افراد از آزادی این است که هر کاری خواستند انجام دهند و این وضعیت مساوی با بی بند و باری است که پیامدهای آن هدررفت بسیاری از سرمایه‌های اجتماعی و از بین رفتن امنیت است.

امام جمعه نهبندان گفت: امروز در کشورهای غربی آزادی دیده می‌شود لذا در دست هر فردی اسلحه قرار دارد در حالی که معنای واقعی آزادی، رهایی از تسلط دشمنان است و ما در این راه شهید هم می‌دهیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی باید در سایه آزادی به قدرتی برسد که هیچ دشمنی توان ایستادگی در مقابل نیروهای مسلح کشور را نداشته باشد.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور گفت: دشمن همواره تلاش دارد محورهای اقتدار جمهوری اسلامی را نشانه بگیرد از همین رو مشاهده می‌کنیم که از راس نظام تا نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجی را هدف قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: دشمن می‌خواهد نظام تضعیف شود لذا همه ما باید به تقویت نیروی انتظامی کشور کمک کنیم.

امام جمعه نهبندان علم و دانش را از دیگر اثرات آزادی برای جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: به برکت خون شهدا امروز در برخی علوم رتبه‌های چشمگیری کسب کرده‌ایم و جزو کشورهای برتر دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای به دست آوردن پیشرفت، اقتدار و امنیت هزینه‌های زیادی پرداخته و ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم شده است.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور افزود: جوانانی در هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و امروز دستاوردهای مختلف را مدیون خون شهدا هستیم.

امام جمعه نهبندان: امنیت از ثمرات استقلال و آزادی است

وی گفت: امروز یکی از اخبار مهم کشور به شهادت رسیدن نیروهای انتظامی است که در عرصه‌های مختلف دفاع از امنیت جان خود را تقدیم می‌کنند لذا انقلاب اسلامی با سختی و تقدیم شهدای فراوان به دست ما رسیده که باید قدردان این نعمت‌ها باشیم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: امنیت اتفاقی نیست و نعمتی است که شناخته نمی‌شود گاهی ناشکری و کفران این نعمت هم وجود دارد لذا باید قدردان این نعمت باشیم.

حجت‌الاسلام ابراهیم صفورائی عنوان کرد: ۶ ماه اول امسال ۵۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب شده تا مردم در امنیت باشند و امید است که راه و مسیر این شهدا ادامه داشته باشد.

پیکرهای پاک شهیدان سرهنگ دوم "حسن طاهری" و ستوان دوم "سجاد زارع مقدم" جمعی فرماندهی انتظامی شهرستان نهبندان امروز بر دستان مردم قدرشناس و شهیدپرور این دیار از مصلی امام علی (ع) نهبندان به سمت چهارراه معلم این شهر تشییع شدند.

این ۲ شهید مدافع امنیت جمعه شب - ۲۴ شهریور ماه - در عملیات مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان نهبندان به شهادت رسیدند و مراسم وداع با شهدا نیز دیشب و امروز با حضور خانواده آنان در نهبندان برگزار شد.

پس از تشییع شهدا در نهبندان، پیکر شهید ستوان دوم "سجاد زارع مقدم" برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش شهرستان قاینات انتقال یافت که مراسم تشییع این شهید والامقام ساعت ۱۳ امروز در شهر قاین از محل مسجد جامع به سمت گلزار شهدا برگزار می‌شود.

همچنین پیکر پاک شهید سرهنگ دوم "حسن طاهری" به زادگاهش شهرستان گناباد استان خراسان رضوی منتقل می‌شود.

۲ نفر از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهبندان، جمعه شب (۲۴ شهریور) حین گشت زنی، تامین امنیت جاده و پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود قاچاقچیان مواد مخدر دچار حادثه شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

همچنین در این حادثه ستوان‌یکم "رستم تنگسار" مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha