استاندار یزد: حوزه‌های علمیه به شبهه ها پاسخ دهند

یزد-ایرنا- استاندار یزد گفت: عصر ما عصر شبهه ها است که پیکره دینی نسل جوان و نوجوان ایرانی را زیر سوال می‌برد، بنابراین حوزه‌های علمیه باید نسبت به پاسخگویی به این شبهه ها اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز دوشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان که در حوزه علمیه حضرت زیبنب (س) برگزار شد، افزود: رسالت شما در این عصر که عصر هجمه به دین و عقاید دینی مردم است، رسالتی بسیار بزرگ است و باید به خودتان افتخار کنید که به شما این نعمت و فرصت عطا شده است.

وی ادامه داد: شما در حوزه های علمیه آمده اید تا بیاموزید و یاد بدهید و در مکتب تعلیم آل محمد (ص) منشا اثر باشید و این وظیفه بسیار سنگینی است که توفیق آن شامل همه نمی شود .

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامبر اسلام (ص) اهمیت ویژه ای برای علم و دانش قائل بودند و با وجود اینکه خود درس نخوانده و معلم ندیده بودند اما معلم پیامبر ، پروردگار متعال بود.

فاطمی ادامه داد: در آن محیط آغشته به جهل و خرافات، نکات ایشان در باب علم و دانش بی نظیر است و در هیچ مکتبی به اندازه مکتب پیامبر (ص) به مسئله علم و تعلیم تاکید نشده است و در آیات و روایات هم مصادیق متعددی از اهمیت علم و علم آموزی وجود دارد.

استاندار یزد: حوزه‌های علمیه به شبهه ها پاسخ دهند

وی افزود: کار تعلیم و تربیت در اسلام مورد تاکید است و مسیر پر بهجت و ارزشمند و نورانی را شما شروع کردید و انشالله در این مسیر موفق باشید و ما نیز هر گونه حمایتی را در این زمینه داشته و خواهیم داشت.

استاندار یزد گفت: نشر معارف عمیق قرآن و اسلام در عصر ما که عصرشبهات است بسیار امر مقدسی است و در این عرصه تبلیغ مبتنی بر تحقیق، مقدم است و باید در هر زمینه با مطالعه و تحقیق و به صورت علمی به شبهات پاسخ داده شود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha