۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85231680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرملین: شورای امنیت نیازمند تغییر است

۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85231680
کرملین: شورای امنیت نیازمند تغییر است

تهران- ایرنا- کاخ کرملین در میانه طرح خواسته‌هایی از سوی برخی از کشورها از جمله آلمان و فرانسه برای اصلاح در ساختار سازمان ملل، اعلام کرد که شورای امنیت برای تاثیر حداکثری نیاز به تغییر دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز دوشنبه گفت که شورای امنیت سازمان ملل برای تاثیر حداکثری نیاز به دگرگونی و تغییر دارد و این مساله نیازمند اجماع تمام اعضا است.

پسکوف در یک کنفرانس خبری تشریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل واقعا نیاز به اصلاح دارد تا اینکه اثربخشی این نهاد بین‌المللی بسیار مهم به سطح حداکثری افزایش یابد.

وی ضمن تاکید بر اینکه چنین چیزی مستلزم اجماع نظر تمام اعضا است، ادامه داد که این مساله همچنین نیاز دارد تا به لحاظ مشارکت کشورهایی که به تازگی نقش و نفوذ بیشتری در امنیت و اقتصاد جهان به دست آوردند، فراگیر باشد.

پیش از این جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد در سخنرانی مجمع عمومی مساله تغییرات در ساختار شورای امنیت سازمان ملل را مطرح کند.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان هم که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، بر ضرورت اصلاح اساسی در ساختار این نهاد بین المللی تاکید کرد و گفت: شورای امنیت سازمان ملل که هنوز هم نماینده جهان قرن بیستم است، دیگر مناسب (شرایط فعلی) نیست. تنها درصورتی که سازمان ملل متحد سیستم عامل خود را برای انطباق با دنیای قرن بیست و یکم "به روز" کند، جامعه جهانی می تواند مشکلات خود را با همدیگر حل و فصل نماید.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه هفته گذشته خواستار اصلاحات عمیق در سازمان‌های بین‌المللی شد و تاکید کرد: ما از اصلاحات عمیق حاکمیت جهانی حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهور فرانسه گفت: شورای امنیت، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول باید واقعیت امروز جهان را از نظر جمعیتی و اقتصادی منعکس کنند. قصد داریم ابزارهای موجود سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهیم و به همین دلیل فرانسه از افزایش کمک‌های مالی به بانک جهانی حمایت می‌کند تا کشورهای نوظهور بتوانند با کمک این سازمان، نقش بیشتری در عرصه بین‌المللی ایفا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha