۳۵۰ میلیارد ریال به طرح‌های کتابخانه‌ای خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ جنوبی گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به هشت طرح در حال ساخت کتابخانه‌های عمومی استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، محمود حاجی روز دوشنبه در این باره افزود: با نگاه ویژه رئیس جمهور و پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی از محل اعتبارات سفر استانی، طرح‌های اولویت‌دار استان به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: پیش‌ بینی می‌شود با تخصیص این اعتبارات تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی این هشت پروژه با مساحت پنج هزار و ۶۳۵ متر مربع افتتاح شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ جنوبی یادآور شد: برای این پروژه‌ها تاکنون ۸۶ میلیارد ریال هزینه شده که به طور متوسط بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تکمیل شدن جمعیتی بیش از ۳۱۴ هزار نفر در هفت شهرستان قاینات، بیرجند، طبس، زیرکوه، فردوس، سربیشه و بشرویه از خدمات کتابخانه عمومی بهره‌مندی بیشتری خواهند داشت.

وی تکمیل کتابخانه مرکزی قاین، ساختمان اداری استان، کتابخانه عمومی طبس، کتابخانه بصیرت درح سربیشه، تکمیل و توسعه کتابخانه بشرویه را از جمله این طرح‌ها ذکر کرد.

حاجی تعداد کتابخانه‌های این استان را ۸۳ کتابخانه با ۴۸ هزار و ۳۴ عضو ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۱۱ باب مشارکتی با سایر دستگاه‌هاست و سرانه کتاب به ازای هر یک نفر ۱.۲۵ است که در افق ۱۴۰۴ باید به چهار کتاب برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha