۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85231895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردن: رژیم اسرائیل تجاوزات به مسجد الاقصی را متوقف کند

تهران-ایرنا- درپی یورش شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی به بهانه «سال نو عبری»، وزارت خارجه اردن خواستار توقف این تجاوزات شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت خارجه اردن یورش شهرک نشینان صهیونیستی در روز یکشنبه به مسجدالاقصی، مسجد ابراهیمی و اقدامات تحریک آمیز آنها تحت حمایت پلیس این رژیم را محکوم و اعلام کرد که این اقدامات نقض قانون حاکم بر مسجد الاقصی، وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد و نقض حرمت اماکن مقدس است.

«سنان المجالی» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن در این باره، از رژیم صهیونیستی خواست تا در مقام قدرت اشغالگر، تمام اعمال و تجاوزات علیه مسجدالاقصی را متوقف کند و به حرمت آن احترام بگذارد.

وی همچنین نسبت به تداوم این تجاوزات هشدار داد و بر لزوم رعایت اختیارات اداره اوقاف بیت المقدس و امور مسجد الاقصی که وابسته به وزارت اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن است و اختیارات انحصاری را در اداره امور مسجد الاقصی و تنظیم ورود به آن دارد، تاکید کرد.

المجالی همچنین تاکید کرد که مسجد الاقصی با مساحت ۱۴ هکتار، عبادتگاه پاک مسلمانان است.

صبح روز گذشته شهرک نشینان صهیونیست در سایه حمایت ماموران امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی به مناسبت روز موسوم به «روز اول سال عبری» به مسجد الاقصی یورش بردند.

پیش‌تر گروه‌های افراطی شهرک نشینان موسوم به هیکل برای حمله گسترده به مسجد الاقصی در ایام اعیاد سه گانه عبری که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز شده و تا اواسط اکتبر ادامه دارد، فراخوان داده‌ بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha